عکس بواسیر خارجی و ترومبوز

عکس بواسیر خارجی و ترومبوزه و عکس بیرون زدگی بواسیر

بواسیر یا هموروئید عارضه ای است که در اثر وارد آمدن آسیب به بالشتک های هموروئیدی و یا تورم عروق مقعدی ایجاد شده است. این بیماری معمولاً در اثر اعمال فشار زیاد به عروق مقعد ایجاد می شود. از علائم هموروئید می‌توانیم به درد شدید، خون در مدفوع، خونریزی، سوزش و خارش اشاره کنیم.

هموروئید بسته به نوع عروق درگیر در بیماری به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. اگر عروق داخل مقعد متورم شوند، بواسیر از نوع داخلی و در صورتی که عروق خارجی دچار بیماری شوند، بواسیر خارجی است.

همچنین بخوانید: لیزر بواسیر

درد، خارش و خونریزی مقعدی مرتبط با هموروئید چیزی نیست که کسی بخواهد تحمل کند. خبر خوب این است که این وریدهای متورم داخل راست روده یا خارج از مقعد اغلب خود به خود ظرف چند روز برطرف می شوند. با این حال، برای برخی افراد، هموروئید به یک مشکل مزمن یا عود کننده تبدیل می شود.

بواسیر ترومبوزه نیز یکی از انواع هموروئید است که برای آشنایی بیشتر با شکل ظاهری آن، عکس بواسیر خارجی و ترومبوزه را در زیر مشاهده خواهید کرد. در ادامه به تشریح بیشتر این بیماریها میپردازیم:

بیشتر بخوانید: علائم بواسیر چیست؟

عکس بواسیر خارجی

عکس بواسیر خارجی

همان طور که قبلاً ذکر کردیم و در عکس بواسیر خارجی هم مشاهده می‌کنید، این بیماری سبب تورم و گشاد شدن عروق خارجی مقعد می شود. این نوع از هموروئید خارجی معمولاً درد بسیاری زیادی داشته ولی در مقایسه با نوع داخلی خونریزی کمتری دارد. 

علت خونریزی بواسیر داخلی برخورد با مدفوع سفت است که در نوع خارجی این شرایط وجود ندارد. در صورتی که به هر دلیلی هموروئید خارجی دچار خونریزی شود، خون آن به رنگ روشن است. همچنین احتمال مشاهده خون در مدفوع نیز با لخته ای به رنگ روشن وجود دارد.

به علاوه همان طور که در عکس قابل مشاهده است تورم و سرخی مقعد امری اجتناب ناپذیر در این بیماری است. شیوع نوع خارجی بیماری معمولاً در مردان بیشتر از زنان است.  نمی توان علت دقیقی را برای بواسیر خارجی عنوان نمود اما معمولاً مجموعه ای از عوامل در بروز این بیماری نقش دارند. این عوامل می تواند شامل استعمال دخانیات، نشستن بر روی سطوح سخت، رابطه مقعدی، یبوست و … باشد.

هموروئید یا بواسیر در حالت عادی درد و خونریزی ندارد اما بواسیر بیرون زده با درد قابل توجهی همراه است و هنگامی که فرد فعالیت های بیشتری در طول روز داشته باشد میزان آن افزایش خواهد یافت. بیماران باید توجه داشته باشند که فعالیت های شدید روزانه موجب می شود که این توده ها کشش بیشتری پیدا کنند و در نتیجه بزرگ تر و آزار دهنده تر شوند.

بیشتر بخوانید: درمان بواسیر خارجی + علائم و علت

عکس بواسیر بیرون زده یا پرولاپس

بیرون زدگی بواسیر

همانطور که در عکس بواسیر بیرون زده مشاهده می‌کنید، در این نوع هموروئید بخشی از زائده از مقعد بیرون زده است. بیرون زدگی بواسیر در درجه سه و چهار نوع داخلی اتفاق می افتد. بنابراین اگر هموروئید داخلی درمان نشود، می تواند پرولاپس شود و از مقعد بیرون بزند که علاوه بر ظاهر نامناسب، درد و ناراحتی زیادی برای بیمار ایجاد کند.

هموروئیدهای پرولاپس از نوع خارجی نیستند، بلکه آنهایی هستند که به سمت بیرون فشار آورده و از مقعد بیرون می زنند. برای هموروئید پرولاپس، رایج‌ترین شکل درمان بواسیر، پمادها یا کرم‌ های موضعی بوده که می‌توان آن‌ ها را بدون نسخه یا با نسخه خریداری کرد. این پمادها را می توان مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده استفاده کرد تا تورم، خارش و ناراحتی را کاهش دهد.


برای مشاوره و تعیین نوبت تشخیص لطفا با شماره زیر تماس بگیرید:

ارسال عکس و تشخیص نوع بواسیر 📷


عکس بواسیر ترومبوزه

عکس بواسیر ترومبوزه

هموروئید ترومبوز همان بواسیری است که داخل آن لخته خون وجود دارد. به بیانی دیگر می توان گفت ترومبوزه هنگامی اتفاق می افتد که هموروئید داخلی یا خارجی با لخته خون پر شود. این نام از کلمه “ترومبوز” گرفته شده است که به معنی لخته شدن است. هموروئید ترومبوز می تواند حساس و دردناک شود. با دقت به شکل بواسیر ترومبوزه می‌توان متوجه شد که منظور از این نوع هموروئید جمع شدن لخته های خون در زائده بواسیری است.

ترومبوزه معمولاً در نوع خارجی ایجاد می شود، که علت این امر نیز مشخص نشده است. اما به طور کلی گفته می‌شود علت بروز این نوع هموروئید نیز همان اعمال فشار به مقعد در اثر نشستن های طولانی مدت، بارداری، زایمان، رابطه مقعدی و… است.

نوع ترومبوز در صورت عدم درمان، می تواند دچار خارش و درد شود، اما با استفاده از داروهای خانگی اغلب علائم برطرف می شود. خوردن غذاهای پر فیبر، فعالیت بدنی، مصرف آب کافی، استفاده از پماد آنتی هموروئید، حمام سیتز و … از جمله درمان های خانگی توصیه شده برای این بیماری است.

اما معمولاً برای درمان هموروئید ترومبوز از ترومبکتومی استفاده می شود. این روش یک جراحی کوچک است که با ایجاد برش بر روی بواسیر خون آن را تخلیه می کنند. اگر ترومبکتومی مؤثر نباشد، ممکن است نیاز به انجام سایر روش جراحی مثل هموروئیدکتومی و بستن باند لاستیکی باشد.

شکل هموروئید داخلی چگونه است؟

تصاویر انواع هموروئید داخلی

علائم بواسیر داخلی ممکن است شامل خونریزی در حین حرکات روده، خارش یا سوزش در ناحیه مقعد و احساس پری یا ناراحتی باشد. گزینه های درمانی برای هموروئید داخلی از اصلاح سبک زندگی و تغییر رژیم غذایی تا روش های پزشکی مانند بستن نوار لاستیکی یا برداشتن جراحی در موارد شدید متغیر است.

هموروئید داخلی عروق خونی متورم شده ای هستند که در داخل راست روده قرار دارند. آنها یک بیماری شایع هستند که می توانند باعث ناراحتی، خونریزی و خارش شوند.

14 دیدگاه دربارهٔ «عکس بواسیر خارجی و ترومبوزه و عکس بیرون زدگی بواسیر»

    1. سلام ترجیحا حضوری تشریف بیارید تا کارتون زودتر انجام بشه. شماره تماس برای تعیین نوبت و مشاوره: ۰۲۱۸۸۸۷۱۰۷۸

  1. دکتر من بیرون زدگی بواسیر دارم ولی شکلش مثه اینایی که گذاشتین نیست باید اصن از کجا مطمئن بشم که بواسیره یا نه؟

  2. بواسیر ترومبوزه داشتم بدون عمل جراحی از بین رفته و داخلی شده و هر روز سایزش کوچک تر میشه با venoplant
    به نظر شما برای درجه ۳ عمل لازمه؟

  3. سلام خسته نباشید بنده ی مدت مدفوع نازکی داشتم الان خوب شده ولی احساس میکنم هموروئید داخلی گرفتم ولی از خون تو مدفوع و این نشونه ها ندارم فقط یکم مقعدم اطرافش موقع اجابت مزاج متورم میشه و یه رنگ تیره ای هم گرفته خیلی اعصابمو درگیر کرده ممنون میشم راهنمایی کنید .

  4. سلام آقای دکتر من چندین سال است ‌که‌ بواسیر دارم حدود شش ماه است داخل معقد زخم شد ویاپماد بهتر شد ولی دو روز است خون ریزی دارم
    کاه همراه با متفون وگاه خونریزی چکم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا