رابطه مقعدی

عوارض رابطه مقعدی + تشخیص رابطه از پشت و درمان

آمیزش یا رابطه مقعدی نوعی از رابطه جنسی است، که به شدت در دین مقدس اسلام و پزشکی نفی می شود زیرا که می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای هر دو طرف این رابطه فراهم آورد.

رابطه مقعدی عمل قرار دادن آلت تناسلی، انگشتان یا جسم خارجی مانند ویبراتور در مقعد برای ایجاد لذت جنسی وتنوع در رابطه است. با اقدامات احتیاطی مناسب، ممکن است این نوع رابطه بی خطر به نظر برسد اما خطرات بالقوه متفاوتی وجود دارد که در رابطه جنسی واژینال یا دهانی وجود ندارند. به عنوان مثال، مقعد به طور طبیعی از خود مایع روان کننده ترشح نمی کند در نتیجه ناراحتی و آسیب های مربوط به اصطکاک را کاهش نمی دهد.

در این مقاله از کلینیک مهنا قصد داریم به بررسی مضرات این نوع رابطه بپردازیم :

عوارض رابطه مقعدی

  • سرد مزاجی : از آنجایی که لذت واقعی برای زن از طریق رابطه واژنی فراهم می شود، و در این نوع آمیزش هیچ لذتی نمی برد مگر احساس خوشایند رضایت همسر، انجام این رابطه در طولانی مدت موجب سردی او می شود زیرا خود را تنها ابزاری برای ارضای میل جنسی می یابد.
  • ابتلا به بیماری ها : مقعد محلی برای دفع فضولات از بدن است، و مملو از میکروب و آلودگی ها می باشد. به همین ترتیب ورود آلت مردانه می تواند بیماری ها و آلودگی های مختلفی را برای او به همراه آورد.
  • بیماریهای نشیمنگاهی: در صورتی که به رگ های مقعد آسیب وارد شده یا این رگ ها کشیده شوند، احتمال آسیب به رکتوم و ایجاد توده بواسیر یا هموروئید، شقاق مقعدی و فیستول وجود دارد.
عوارض رابطه از پشت برای زنان
  • آسیب به آلت : از آنجایی که دهانه مقعد مانند یک کش سفت عمل کرده و اطراف آلت را می پوشاند، در لحظه خروجی منی مانند سدی عمل نموده که اجازه این کار نمی دهد در نتیجه این امر منی به عقب پس زده می شود که عوارض بسیاری را برای غده پروستات به همراه دارد.
  • احتمال انتقال بیماری : برقراری رابطه جنسی باعث می شود، انتقال بیماری به سرعت صورت گیرد به خصوص اگر این آمیزش جنسی باعث ایجاد زخمی بر روی بدن شود. برخی از بیماری‌هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود شامل هپاتیت، ایدز، زگیل تناسلی و … است.
  • آسیب به ماهیچه های حلقوی : ساختار مقعد به گونه ای است که برخلاف واژن که دارای خاصیت ارتجاعی است، توانایی تحمل آلت مردانه را ندارد، در نتیجه امکان آسیب به مقعد و ماهیچه های آن و حتی پارگی وجود دارد که چنین آسیبی باعث بی اختیاری در دفع برای زن خواهد شد.
  • زود انزالی : مردانی که مرتباً با همسر خود از طریق مقعد رابطه جنسی برقرار می کنند، دچار زودانزالی شده و این خود مشکلات روحی بسیاری را برای آنان به همراه می آورد.

آیا رابطه مقعدی باعث ایجاد بواسیر یا هموروئید میشود؟

یکی از مهمترین عوارضی که آمیزش مقعدی برای بدن به همراه می آورد، ابتلا به بواسیر یا هموروئید است. در صورت برقراری رابطه جنسی مقعدی فشار زیادی به عضله یا همان اسفنکتر مقعدی وارد می شود. زیرا حرکت رفت و برگشت آلت درون مقعد موجب تحریک هموروئیدها شده و اتساع این عروق را به همراه دارد.

همچنین بخوانید: درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر

اگر از قبل بواسیر یا هموروئیدی و شقاق (پارگی در مقعد) دارید که علائم شدید داشته و ناراحت کننده است، احتمالاً رابطه مقعدی این ناراحتی را تشدید می کند. بنابراین بهتر است از رابطه مقعدی خودداری کنید تا بواسیر بهبود یافته و علائم آن زودتر برطرف شوند. یا قبل از داشتن رابطه از پشت ابتدا درمان بواسیر را انجام دهید.

فرق بواسیر و شقاق در چیست

چگونه می‌توان عوارض ناشی از رابطه مقعدی را کاهش داد؟

این رابطه توسط بسیاری از زوجین استفاده می شود، اما همانطور که ذکر کردیم خطرات و عوارض بسیاری را به همراه دارد، و این خطرات تنها برای زنان نبوده و بسیاری از مردان را نیز درگیر می‌کند. با توجه به افزایش علاقه به چنین رابطه‌ای تصمیم گرفتیم روش هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها عوارض چنین رابطه ای را کاهش دهید. با انجام راهکارهای زیر می توان عوارض رابطه مقعدی را به حداقل کاهش داد:

  • استفاده از کاندوم : استفاده از کاندوم برای این عمل امری ضروری است زیرا در جلوگیری از انتقال آلودگی ها بسیار موثر است. اگر در حین رابطه مقعدی خواستید به رابطه واژنی تغییر موقعیت دهید حتما از کاندوم دیگری استفاده کنید. (در نظر داشته باشید اگر شریک جنسی شما دچار برخی از عفونت های پوستی نظیر HPV باشد استفاده از کاندوم مانع انتقال بیماری نمی‌شود)
  • گرفتن ناخن ها :  قبل از برقراری آمیزش مقعدی نیاز به آماده نمودن عضله اسفنکتر است، ورود انگشت به آن می تواند در آماده نمودن این عضله موثر باشد. پس گرفتن ناخن‌ها نه تنها مانع از انتقال آلودگی می شود بلکه از زخم نمودن مقعد نیز جلوگیری خواهد نمود.
  • تنقیه : پاکسازی مقعد با استفاده از آب به روش تنقیه می‌تواند تا حدی ریسک ابتلا به بیماری و آلودگی‌ها را کاهش دهد.
  • پوزیشن درست : امتحان کردن پوزیشن‌های مختلف می تواند به پیدا کردن بهترین پوزیشن کمک کند زیرا با این کار شریک جنسی احساس بهتری داشته و درد کمتری را حس میکند.
  • استفاده از روان کننده‌ها : استفاده از روان کننده‌ها بسیار مهم و ضروری است زیرا می تواند درد شریک جنسی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

رابطه از پشت باعث بارداری میشود؟

باردار شدن از طریق رابطه مقعدی امکان پذیر نیست مانند زمانی که آلت تناسلی در مقعد شریک قرار می گیرد. اما در صورتی که منی در هر نوع رابطه جنسی به داخل واژن یا روی فرج بریزد، بارداری ممکن است رخ دهد. البته در صورتی که خانم به فیستول مقعدی دچار باشد و مایع منی داخل مقعد او خالی شود، فیستول باعث شده تا مسیری از واژن به مقعد ایجاد شود و در نتیجه احتمال دارد بارداری رخ دهد.

5 دیدگاه دربارهٔ «عوارض رابطه مقعدی + تشخیص رابطه از پشت و درمان»

  1. سلام دکتر ببخشید میخواستم بدونم بواسیر از طریق رابطه مقعدی قابل انتقال هست؟ من با یه آقایی ۲ هفته پیش رابطه مقعدی داشتم الان حس میکنم که مقعدم ورم کرده و نمیخوابه

  2. دکتر تورو خدا کمکم کنید
    من دخترم و بکارت دارم میترسم چیزیم بشه
    سه روز پیش رابطه از مقعد داشتم که دوبار انجام شده اسپرم هم داخل مقعدم ریخته شد
    و تو این سه روز نتونستم مدفوع کنم
    و حالت تهوع شدید دارم کلن شکمم پره نمیتونم خالی کنم
    حالت تهوع شدیدی که دارم ولی نمیتونم بالا بیارم
    باید چیکار کنم راهنمایم کنید خیلی میترسم?
    خواهش میکنم جوابمو بدین مسئله واقعا خیلی جدیه?

    چیه خودش یبوسته چیه؟

    1. سلام احتمالا شکمتون پر بوده زمان رابطه برای همین مدفوع برگشته بالا به داخل روده ها و زمان میبره چند روز که دفع داشته باشید آب زیاد بخورید و ملین استفاده کنید

  3. سلام دکتر من نزدیک ۱ سال پیش ترمیمم پرده داشتم بعد دکتری ک برام پرده بکارت رو عمل کرده گفت نباید رابطه از عقب داشته باشی اگر رابطه از عقب داشته باشی بخیه های پرده باز میشه
    الان من امروز رابطه داشتم از عقب چی کار کنم ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا