شیاف آنتی هموروئید

شیاف آنتی هموروئید چیست و چه عوارضی دارد؟ + روش مصرف

شیاف آنتی هموروئید دارویی موثر برای درمان بیماری هموروئید است. هموروئید یا بواسیر نام بیماری مقعدی است که اثر اتساع یا گشاد شدن عروق در ناحیه مقعد رخ میدهد.

این بیماری همراه با درد، خونریزی، خارش، سوزش و … بروز نموده و در صورت عدم درمان موجب رشد زائده هایی در اطراف مقعد می گردد. این دارو با رفع علائم و بهبود التهاب بواسیر می تواند به درمان این بیماری کمک نماید. در ادامه به تشریح بیشتر داروی شیاف آنتی هموروئید می پردازیم :

بهترین و سریع ترین روش برای درمان بواسیر ، لیزر هموروئید بوده که رگ های خونرسانی را از بین برده و متخصص هموروئید احتمال عود را به صفر می رساند.

بیشتر بخوانید: علائم بواسیر یا هموروئید چیست؟

بیرون زدگی بواسیر داخلی

مدت زمان و نحوه مصرف آنتی هموروئید

این شیاف یکی از داروهای موثر در درمان هموروئید است، و مدت زمان مصرف آن هفت روز تعیین شده است. یعنی باید پس از طی ۷ روز در صورت عدم درمان مصرف دارو را قطع و به پزشک مراجعه نمایید. مقدار مصرف شیاف آنتی هموروئید روزانه ۲ عدد تعیین شده است، و برای مصرف آن باید با پزشک مشورت کنید و مطابق نظر او عمل نمایید. از مصرف بیش از اندازه این دارو بپرهیزید زیرا احتمال بروز عوارض جانبی آن وجود دارد. بهترین زمان مصرف این شیاف صبح و شب و بعد از اجابت مزاج است. برای مصرف این دارو نکات زیر را به یاد داشته باشید.

  • قبل از مصرف مقعد را با آب ولرم شسته و با حوله نرم خشک نمایید.
  • برای مصرف راحت تر می توانید سطح شیاف را با چند قطره آب خیس نمایید.
  • پس از قرار دادن شیاف برای چند دقیقه دراز بکشید.
  • در صورت تشدید علائم مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک مشورت نمایید.
  • این دارو باید دور از دسترس اطفال در در دمای زیر ۳۰ نگهداری شود و از یخ زدگی دارو جلوگیری شود.

⚡ توجه کنید که استفاده از هر گونه دارو مانند شیاف آنتی هموروئید که مربوط به بیماری خاصی بوده، حتما باید زیر نظر پزشک و تجویز دکتر بواسیر مورد استفاده قرار بگیرد. ❌ در غیر این صورت ممنوعیت دارد. ❌

شیاف آنتی هموروئید داخل مقعدی برای درمان بواسیر

بیشتر بخوانید: هزینه جراحی بواسیر با لیزر چقدر است؟

تاثیرات شیاف آنتی هموروئید

این دارو با نام ایپروئید نیز شناخته می شود و دارای اثرات قابض، ضد التهاب، بی حس کننده موضعی بوده و می تواند علائم آزار دهنده این بیماری مانند درد، سوزش، خارش، التهاب و تورم را بهبود بخشیده و به درمان بیماری نیز کمک می نماید. این دارو به علت دارا بودن فنیل افرین می تواند عروق خونی متورم را باریک نماید و به بهبودی کامل این بیماری کمک می کند به خصوص اگر هموروئید در مراحل ابتدایی باشد.

They are a standard treatment. They are small, torpedo-shaped objects that are inserted into the anus. They are made of a material that melts at body temperature. انواع شیاف برای درمان هموروئید، یک درمان نرمال و رایج به شمار می روند. آنها اجسام کوچک و مخروطی شکلی هستند که داخل مقعد قرار می گیرند. همچنین از ماده ای ساخته شده اند که با قرار گرفتن در دمای بدن شروع به ذوب شدن میکنند.

تبدیل شدن به حالت مایع این اجازه را می دهد تا مواد فعال موجود در شیاف آزاد شده و توسط جریان خون جذب شوند. آنها برای تسکین علائم با کوچک کردن وریدهای ملتهب و روان‌ سازی ناحیه مقعد تولید شده‌اند.

gastroenterologistnewyork.com

عوارض شیاف آنتی هموروئید

این دارو در صورت استفاده بیش از اندازه می تواند عوارضی جانبی مختلفی را به همراه داشته باشد. این عوارض عبارتند از :

  • افزایش ضربان قلب
  • سردرد
  • عصبی شدن
  • لرزش
  • خواب دشوار
  • علائم  آلرژیک مانند جوش، خارش، ورم و …

شیاف آنتی هموروئید اغلب گزینه موثری برای درمان بواسیر داخلی است. آنها یک درمان ایمن و موثر بوده که می توانند توسط افراد در هر سنی استفاده شوند. در بیشتر موارد، هموروئید داخلی ظرف چند روز پس از شروع درمان با شیاف برطرف می شود. اگر هموروئید شدید دارید، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا علائم برطرف شوند.
اگر از علائم هموروئید داخلی رنج می برید، با دکتر بواسیر خود در مورد بهترین گزینه درمانی صحبت کنید. این روش میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

تداخل دارویی

از مصرف همزمان این دارو با داروی مسدد بتا آدرنرژیک‌ بپرهیزید، زیرا این دارو می تواند جریان‌ خون‌ کبدی‌ را کاهش دهد، در نتیجه این امر موجب کاهش سرعت‌ متابولیسم‌ لیدوکائین‌ موجود در شیاف می شود. 

سایمتیدین‌ اثری مشابه داشته و با کاهش‌ متابولیسم‌ اثر این دارو از تاثیرگذاری صحیح آن جلوگیری می نماید.

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر دهد یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای نسخه ای/غیر نسخه ای و محصولات گیاهی) را نگه دارید و آن را با پزشک و داروساز به اشتراک بگذارید. هیچ دارویی را بدون تأیید پزشک شروع نکنید، متوقف نکنید یا دوز آن را تغییر ندهید.
برخی دیگر از دارو هایی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: مهارکننده های MAO (ایزوکاربوکسازید، لینزولید، متاکسالون، متیلن بلو، موکلوبمید، فنلزین، پروکاربازین، رازاگیلین، سافینامید، سلژیلین، ترانیل سیپرومین).

موارد منع مصرف

مصرف این شیاف برای بیماران مبتلا به دیابت، پرکاری تیروئید، فشار خون بالا، مشکلات قلبی و ادرار باید زیر نظر پزشک باشد و قبل از مصرف این دارو با او مشورت نمایند. همچنین مصرف این شیاف برای زنان باردار نیز به جز در موارد ضروری توصیه نشده و باید با نظر پزشک باشد.

This medicine may be harmful if swallowed. If someone has overdosed and has serious symptoms such as passing out or trouble breathing, call 911.

این دارو در صورت بلعیدن ممکن است مضر باشد. اگر فردی بیش از حد مصرف کرده است و علائم جدی مانند غش کردن یا مشکل تنفسی دارد، با اورژانس تماس بگیرید. در غیر این صورت، فوراً به مرکزی برای کنترل مسمومیت مراجعه کنید.

https://www.webmd.com/drugs/2/drug-61122/hemorrhoidal-suppository-rectal/details

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش یا تورم (مخصوصاً در ناحیه زبان و گلو)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی، فوراً برای کمک به پزشک مراجعه کنید.

19 دیدگاه دربارهٔ «شیاف آنتی هموروئید چیست و چه عوارضی دارد؟ + روش مصرف»

  1. ممنون از مطالبی مفیدی که گذاشته بودین، باید توجه داشت که باید دوره ای مصرف کرد و اگر با مصرف یک یا دو عدد شیاف بهتر شدیم مصرف را قطع نکنیم.

      1. اه کار نداره که رفیق فکنم قیافه اش شبیه موشک اما ردست که میزنی انگار شمع هستش از سمتی کارش تیزی حالا با انگشت یا هرجسمی مثلا ته خودکار آروم حالش بدید داخل آما بهتر اینه که روببه به بلا باشی تا بره تو وگرنه لگبیرون زد

      1. دکتر به من گفتن شبی یک شیاف مصرف شود و ۶۰ عدد هم تجویز کردند . به نظرتون با توجه به مصرف بیش از یک هفته این مقدار زیاد نیست واینکه چرا یک عدد در ۲۴ ساعت.

    1. سلام. دقیقا منم با زدن آنتی هموروئید سوزش و دردش بیشتر میشه. دکتر گفت باید تحمل کنی چون عروق خونی رو باز میکنه که خون رسانی بیشتر بشه و زخم زودتر خوب بشه.

  2. آیا اسفاده از شیاف انتی هموریید دقیقا باید سرساعت باشد دکتر روزی دو نوشته مثلا دو تا باشه ولی فاصله زمانی کم و زیاد بشه مشکله؟

  3. سلام مادرم سه شبانه روزه دستشویی نرفته دکترم بردیم فایده نداره خواهشا اگه کسی راه کاری داره کمک کنه ممنون میشم

    1. سلام بهتره براش پیدرولاکس بخری و اونو اول صبح ناشتا و یا اینکه قبل خواب استفاده کنه.نحوه مصرف: یه قاشق غذاخوری از پودر پیدرولاکس رو داخل یک لیوان آب حل کرده و بنوشد

  4. سلام بهتره براش پیدرولاکس بخری و اونو اول صبح ناشتا و یا اینکه قبل خواب استفاده کنه.نحوه مصرف: یه قاشق غذاخوری از پودر پیدرولاکس رو داخل یک لیوان آب حل کرده و بنوشد

  5. شیاف آنتی همورویید تولید بعضی شرکتهای دارویی بسیار موثر و سریع بهبودی حاصل میشه و تولیدی بعضی دیگر از شرکتها اصلا موثر نیست علت چیه مگر فرمول و مقدار ترکیبات آن فرق داره؟

  6. سلام آقای دکتر خسته نباشید کسی که زدنا به مقعد وآلت تناسلی اش بزنه چه پماد ودارویی لازم داره البته شقاق هم به وجود اومده باشه ممنون راهنمایی بفرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا