پماد آنتی هموروئید

نحوه مصرف پماد آنتی هموروئید با اپلیکاتور و دست برای بواسیر

بواسیر که با نام علمی هموروئید هم شناخته می شود در اثر کشیدگی بیش از حد و پارگی مویرگ ها و رگ های ناحیه ی مقعد به وجود می آید. برخی عوامل نظیر یبوست و بارداری می توانند فشار زیادی به ناحیه‌ی مقعد وارد کنند و در نتیجه رگهای این ناحیه دچار از هم گسیختگی می شوند. این یک نمای کلی از بیماری بواسیر بود. پماد آنتی هموروئید برای بواسیر به عنوان یک درمان دارویی در مراحل نخست بیماری در نظر گرفته میشود.

اغلب بیماران در چنین شرایطی به وسیله درمان‌هایی ساده مانند استفاده از پماد آنتی هموروئید درمان بواسیر و بیماری خود را آغاز می نمایند.
این داروی موضعی بر پایه ی عصاره ها و ترکیبات گیاهی ساخته شده است و می تواند علائم و نشانه های آزار دهنده بواسیر را مانند التهاب، سوزش و خارش کاهش دهد و کنترل کند و در نتیجه موجب تسکین علائمی مثل درد و خونریزی می شود. عملکرد دیگر این پماد کمک به ترمیم زخم و بافت های آسیب دیده ی محل بواسیر است.

همچنین بخوانید: درمان بواسیر با لیزر سرپایی

این دارو معمولا به عنوان اولین خط درمان دارویی برای بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد و فرمولاسیون آن به نحوی می باشد که برای انواع بواسیر خارجی و بواسیر داخلی قابل استفاده است. در ادامه این مطلب از کلینیک مهنا به بررسی نحوه مصرف پماد آنتی هموروئید با اپلیکاتور و با دست برای بواسیر داخل مقعدی و خارجی پرداختیم.

مزایا و معایب استفاده از پماد آنتی هموروئید

اگر بخواهیم مزایا و نکات مثبت این داروی هموروئید را مورد ارزیابی قرار دهیم باید ابتدا به میزان وخامت علائم و نشانه ها توجه کنیم. فراموش نکنید که استفاده از پماد آنتی هموروئید به عنوان درمان قطعی هموروئید شناخته نمی شود بلکه روشی موثر برای کنترل و مدیریت موقت علائم و نشانه های آزار دهنده‌ آن است و می‌تواند آنها را به طور قابل توجهی برای کوتاه مدت کاهش دهد.

(همانطور که قبلا اشاره کردیم از موثرترین و بهترین روش های درمان بیماری بواسیر یا همورئید درمان با لیزر است که در نتایج به دست امده هیچ گونه بازگشتی نداشته و بدون درد و خونریزی و دوره نقاهت می‌باشد).

نحوه مصرف پماد آنتی هموروئید برای بواسیر

در صورتی که وخامت علائم بواسیر بیش از حد باشد مصرف این دارو تاثیر چندانی نخواهد داشت ولی برای مراحل ابتدایی و اولیه ی آن می تواند در زمینه های زیر تاثیر خود را به خوبی نشان دهد.

  • کاهش التهاب و تورم
  • رفع خونریزی
  • کنترل سوزش و خارش
  • تسکین درد
  • ترمیم بافت های آسیب دیده

اما این پماد هم مانند تمامی داروها عوارض و معایب خاص خود را دارد و ممکن است استفاده ی نادرست و بیش از اندازه  آن عوارض زیر را به دنبال داشته باشد.

  • قرمزی و التهاب پوست مقعد
  • خارش و سوزش
  • خونریزی مقعدی
  • واکنش های حساسیتی در پوست مقعد
  • درد
  • تورم شدید پوست

این عوارض به ندرت مشاهده می شوند ولی در صورت مشاهده ی چنین عوارضی باید مصرف دارو را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

در رابطه با معایب مصرف این پماد باید بگوییم که مصرف این دارو درمان قطعی نیست و شاید همین از بزرگ ترین معایب آن شناخته شود. از طرفی دیگر برای موارد وخیم و پیشرفته بواسیر مصرف این دارو تاثیری نخواهد داشت.

میزان و زمان مصرف پماد آنتی هموروئید

در رابطه با افزایش بازدهی و اثربخشی این پماد باید بگوییم که توضیحات درج شده در راهنمای مصرف محصول را قبل از مصرف باید به طور دقیق مطالعه کنید. شما می توانید با توجه به تشخیص و تجویز پزشک متخصص خود روزانه ۲ الی ۴ بار از این پماد استفاده کنید.

هنگام صبح، بعد از هر بار اجابت مزاج و قبل از خواب بهترین زمان برای مصرف این دارو می‌باشد اما اگر از شکل شیاف آن استفاده می‌کنید بهتر است فقط پس از هر بار اجابت مزاج از آن استفاده کنید.

مصرف پماد آنتی هموروئید می‌تواند تا ۷ روز ادامه داشته باشد، اگر بعد از گذشت این مدت علائم و نشانه های بواسیر بهبود نیافت باید مصرف پماد را متوقف ساخت و به پزشک متخصص مراجعه کرد.

نکات مصرفی

  • مصرف بیش از اندازه ی این دارو می تواند مشکل آفرین باشد پس باید به میزان اندازه از آن استفاده کرد.
  • مصرف این پماد با داروهای مسدود کننده بتا آدرنرژیک، سایمتیدین، کورتیکواستروئیدها و برخی داروهای ضد افسردگی می تواند اختلال دارویی ایجاد کند.
  • بهتر است قبل از مصرف این پماد ناحیه ی مقعد خود را با آب و صابون شسته و کاملا خشک نمایید.
    مادران باردار و شیرده قبل از مصرف پماد حتما باید با پزشک متخصص خود مشورت کنند.
  • مصرف این دارو برای کودکان زیر ۱۲ سال باید تحت نظر پزشک صورت بگیرد.
  • نوشیدن ۸ الی ۹ لیوان آب در طول روز فراموش نشود.
  • رژیم غذایی سرشار از فیبر مثل میوه ها و سبزیجات تازه برای جلوگیری از بروز یبوست مصرف شود.
  • در صورتی که استفاده از یک نوبت دارو را فراموش کردید می توانید آن را بلافاصله استفاده کنید ولی اگر نوبت بعدی فرا رسیده از مصرف دو بار آن خودداری نمایید.

4 دیدگاه دربارهٔ «نحوه مصرف پماد آنتی هموروئید با اپلیکاتور و دست برای بواسیر»

  1. من بهترین پمادی که استفاده کردم و جواب گرفتم آنتی هموروئید بوده به شما عزیزان هم توصیه میکنم

  2. چرا فیلم نحوه استفاده از پماد آنتی هموروئید رو هیچ جا نذاشتن الان من نمیدونم چطوری باید استفاده کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا