عکس هزینه درمان شقاق با لیزر

هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟⚡{تعرفه ۱۴۰۳ با بیمه}

هزینه درمان شقاق با لیزر یا قیمت عمل جراحی فیشر در صورتی که در بیمارستان خصوصی یا دولتی انجام شود، با یکدیگر تفاوت دارند. تعرفه هر کلینیک یا مرکز پزشکی نیز نسبت به دیگری متفاوت است. لازم است به این نکته اشاره کنیم که با تمام این وجود، وزارت بهداشت نرخ مشخصی برای هزینه لیزر شقاق و عمل جراحی در نظر گرفته است.

⚡در سال ۱۴۰۳ تعرفه هزینه درمان شقاق با لیزر از ۴ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان مشخص شده است. برای مراجعه به پزشک، معاینه و در صورتی که شقاق داخل رکتوم ایجاد شده باشد، انجام سونوگرافی لازم است. در نتیجه سقف مبلغ را برای درمان شقاق با لیزر ذخیره کنید.⚡

این هزینه نسبت به اندازه شقاق، عمق آن و تعداد زخم ها متغیر است و به این دلیل، بهتر است که حتما قبل از اقدام به درمان به پزشک مراجعه کنید تا قیمت دقیق مشخص شود. در ادامه این مطلب از کلینیک مهنا آنها را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: شقاق چیست؟ چه علتی دارد؟

دانستنی شقاق مقعدی قبل از انجام لیزر و جراحی

شقاق مقعد به ترکیدگی و یا پارگی در پوست و بافت‌های اطراف مقعد گفته می‌شود. این حالت معمولاً با درد، خونریزی و احساس سوزش در ناحیه مقعد همراه است و می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله یبوست، تغییرات در رژیم غذایی، عوامل ورزشی، بارداری و زایمان، بیماری‌های مزمن گوارشی و ضعف سیستم ایمنی رخ دهد. درمان شقاق مقعد شامل تغییرات در رژیم غذایی، استفاده از کرم‌های موضعی، داروهای ضد التهاب و در صورت لزوم لیزر یا جراحی است.


برای اطلاع از هزینه های دقیق درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی با شماره زیر تماس بگیرید:

? از ریز قیمت ها مطلع شوید ?


علائم شقاق مقعد عبارتند از:

  • درد و سوزش در ناحیه رکتوم
  • خونریزی در ناحیه نشیمنگاه یا خون در مدفوع
  • احساس ترشح و خارش
  • احساس تورم و سفتی در منطقه مقعد
  • احساس تنگی و ناراحتی در هنگام تحرک و دفع مدفوع.

برای تشخیص شقاق مقعد، پزشک با بررسی علائم و نشانه‌های بالا، انجام آزمایش فیزیکی و بررسی تاریخچه پزشکی بیمار، تشخیص دقیقی از شقاق مقعد برای بیمار می‌گذارد. همچنین، برای تشخیص دقیق‌تر و برخورد بهتر با شقاق مقعد، ممکن است پزشک از تست‌های تصویربرداری مانند کولونوسکوپی و آنوسکوپی استفاده کند.

در صورتی که هر کدام از علائم بالا را تجربه کردید، سریعا به دکتر شقاق مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: لیزر شقاق چگونه است؟

هزینه عمل شقاق در بیمارستان دولتی و خصوصی

درمان شقاق با لیزر جزو روشهای بدون جراحی و کاملا کم تهاجمی به شمار رفته که بدون هیچ گونه درد، خونریزی یا سوزش و خارش انجام می شود. همچنین در مقایسه با جراحی؛ لیزر شقاق زمان کمتری برای بهبودی زخم نیاز دارد. 

جراحی شقاق و لیزر دو روش مختلف برای درمان شقاق هستند. در جراحی شقاق، پوست در ناحیه شق با یک برش کوچک بریده می‌شود و باز می‌شود تا ارتباط بین دو طرف شقاق باز شود. سپس دکتر با استفاده از دوخت، پوست را به هم متصل می‌کند تا زخم به طور کامل بهبود یابد.

در لیزر، نور قوی و تمرکز شده به داخل ناحیه شقاق فرستاده شده که باعث تخریب بافت‌های مربوط به شقاق میشود. این بافت‌های تخریب شده بعد از درمان توسط بدن جذب می‌شوند و جایگزینی با بافت سالم صورت می‌گیرد.

هر دو روش جراحی شقاق و لیزر می‌توانند موثر باشند، اما انتخاب روش مناسب برای درمان شقاق باید توسط پزشک صورت گیرد. عوامل مانند اندازه و موقعیت شقاق، عوارض جانبی محتمل، و ترجیحات بیمار باید در نظر گرفته شوند.

در نتیجه درمان شقاق با لیزر در بیمارستان های دولتی انجام نشده و فقط در کلینیک های تخصصی درمان بیماریهای نشیمنگاهی انجام می شود.

در صورتی که تکمیلی هزینه عمل شقاق را تقبل کند، از کف قیمت یعنی ۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان شروع خواهد شد.

حتما قبل از عمل جراحی شقاق موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بعد از عمل جراحی احتمال آسیب به عضلات اسفنکتر زیاد است.
  • ممکن است به دلیل آسیب به عضلات، بیمار بعد از جراحی دچار بی اختیاری مدفوع شود.
  • درصد احتمال عود شقاق بعد از جراحی ۱۰% تا ۱۵% وجود دارد.
  • بعد از جراحی ممکن است گشادی مقعد یا تنگی مقعد به وجود بیاید.

پرسش و پاسخ های هزینه درمان شقاق با لیزر

کلینیک مهنا برای درمان با بیمه های تکمیلی قرارداد دارد؟

بله خوشبختانه این گزینه باعث شده تا بیماران هزینه کمتری برای درمان پرداخت کنند.

هزینه جراحی شقاق بیشتر است یا لیزر؟

از آنجا که برای درمان با لیزر داروی بیهوشی و بستری در بیمارستان لازم نیست، هزینه درمان با لیزر کمتر است.

قیمت دقیق درمان شقاق با لیزر در کلینیک مهنا چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه ها می توانید با شماره ۰۲۱۸۸۸۷۱۰۷۸ تماس بگیرید.

نرخ تامین اجتماعی برای هزینه درمان شقاق چقدر است؟

بیمه تامین اجتماعی هزینه درمان شقاق با لیزر را پرداخت نمی کند.

18 دیدگاه دربارهٔ «هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟⚡{تعرفه ۱۴۰۳ با بیمه}»

    1. با عرض سلام وادب خدمت شما.اولش،بگم دنبال شماره همراه گشتم برای جواب گرفتن ولی پیدا نکردم اگر امکان داشت درآخر شماره میزارم جواب من وبدین ممنون.
      بنده چندسالی هست که تنگی مقعد دارم که به مرور دچار همورویید داخلی و شقاش شدم وشدت بیماری م هم چندبرابر شده .که چندتا کلونسکوپی و دکتر متخصص رفتم تا مشکل اصلی رو پیدا کنم.که تنگی مقعد باعث همه این مشکلات بعدی بود الان برای جراحی با لیزر دقیقا باید چیکار کنم.چون من از بخش های دور استان آذربایجان غربی میخام بیام تا تهران .آیا میتونم بعدا جراحی با ماشین برگردم تقریبا ۷ ساعت .حالا دراز کش پشت بخابم.یا قبلش سونوگرافی یا تخلیه کامل روده لازم ه این مورد ها رو میخام بدونم .ممنون میشم اگر جواب و بدین.۰۹۳۷۳۰۳۰۳۹۱

  1. درود، ۲ هفتس که قرص های ضد افسردگی استفاده میکنم و یبوست گرفتم از سی لاکس استفاده کردم جواب نداد دیشب که رفتم دستشویی خون اومد و حس کردم زخم شده میتونم از روشای خونگی استفاده کنم که بدتر نشه؟ چون راستش الان انقدی نمیتونم برای عمل هزینه کنم

    1. سلام، به احتمال بسیار بالا زخم شما در این مرحله با پماد و دارو قابل درمان هست. میتونید از پماد آنتی فیشر استفاده کنید.

    2. سارا داراب

      سلام چیشده الهه جان دختر گلم قرص اسنترا بخور و سعی کن در هفته ۳ بار مدیتیشن کنی ساک تمرین کن واقعا تاثیر داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا