درمان خانگی زگیل تناسلی

۱۰ درمان خانگی زگیل تناسلی برای مردان و زنان + گیاهی

درمان خانگی زگیل تناسلی می تواند در برخی از موارد با استفاده از پماد زگیل تناسلی موثر باشد. زگیل تناسلی در مردان و زنان از بیماری های رایجی است که در عصر حاضر شیوع بسیار گسترده ای پیدا کرده است، این بیماری ناشی از ویروس HPV ایجاد شده و موجب برجستگی هایی بر روی سطح پوست در نواحی تناسلی می گردد. این ویروس بیش از ۱۲۰ نوع مختلف دارد، اما تنها دو نوع ۶ و ۱۱ از آن موجب ایجاد زگیل می‌شود.

امکان رهایی از این ویروس وجود ندارد و درمان های که برای آن ارائه می شود، تنها برای کنترل و از بین بردن زگیل های تناسلی یا زگیل مقعد و علائم آن است. در ادامه به معرفی “روش های درمان خانگی زگیل تناسلی” می پردازیم که توسط آنها می توانید، علائم ابتلا به ویروس HPV یعنی درمان کنید.

همچنین بخوانید: لیزر زگیل تناسلی : درمان قطعی

درمان گیاهی زگیل تناسلی با روغن درخت چای

این روغن از مزایای بیشماری برخوردار بوده و دارای خواصی برای درمان گیاهی زگیل تناسلی است که با میکروارگانیسم ها از جمله قارچ ها مبارزه می کند. به همین ترتیب روغن درخت چای از موادی است که می تواند در درمان خانگی زگیل تناسلی زنان و مردان موثر باشد. برای انجام این درمان خانگی لازم است روغن درخت چای را با سایر روغن ها مانند روغن نارگیل مخلوط کرده تا رقیق شود و سپس بر روی زگیل ها اعمال کنید.

ممکن است برخی از افراد به روغن درخت چای آلرژی یا حساسیت داشته باشند، بنابراین در ابتدا مقدار کمی روغن چای رقیق شده را روی دست آزمایش کنید و اگر پس از ۲۴ ساعت هیچ واکنشی مشاهده نشد، می توانید از آن برای درمان زگیل تناسلی استفاده نمایید.

روغن درخت چای می تواند باعث تحریک، سوزش و یا التهاب شود، که این امر موجب کاهش سایز این توده ها می شود. البته اگر میزان تحریک و سوزش زگیل ها زیاد است، باید مصرف آن را متوقف نمایید. همچنین استفاده از این روغن داخل دهان و یا مهبل ممنوع است. برای نتیجه گیری از این درمان، لازم است آن را روزی چندین مرتبه و برای چند هفته تکرار کنید.

عکس روغن درخت چای برای درمان خانگی زگیل تناسلی

چای سبز

طبق آزمایشات پزشکی، چای سبز از گیاهان موثر برای درمان خانگی زگیل تناسلی است. همچنین خواص چای سبز در پمادی به نام sinecatechins (با نام تجاری Veregen) گردآوری شده و قابل در دسترس است. برای درمان این بیماری می توانید عصاره چای سبز را تهیه نموده و با استعمال مداوم آن بر روی زگیل ها بیماری خود را درمان نمایید.

همچنین نوشیدن چای سبز از ابتلا به بیماری های مرتبط با سرطان جلوگیری می کند. ذرات سلولی موجود در چای سبز (کاتچین ها) باعث مسدود شدن بلوک های ویروس hpv در بدن می شوند. همچنین سرعت تکثیر این ویروس را در بدن انسان کند خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: زگیل مقعدی و درمان قطعی

سیر برای درمان خانگی زگیل تناسلی

برخی از شواهد نشان داده که مصرف عصاره سیر به  درمان زگیل ها کمک می کند. برای انجام این درمان می توانید عصاره سیر را تهیه نموده و مستقیماً بر روی زگیل ها اعمال کنید. شما همچنین می توانید گاز پانسمان را برای مدتی درون مخلوطی از روغن نارگیل و سیر خیس کرده و آن را بر روی زگیل های تناسلی قرار دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان خانگی زگیل تناسلی شناخته می شود. خواص سرکه سیب مشابه داروهای تجویزی این بیماری است و مواد اسیدی تشکیل دهنده آن در از بین بردن ویروس ها موثر است. برای انجام این روش درمانی می توانید تکه ای پنبه را به سرکه سیب آغشته نموده و بر روی زگیل ها استعمال نمایید. با مداومت در این درمان نتیجه دلخواه را کسب خواهید نمود.

پنبه تازه را هر شب آغشته به سرکه سیب کنید. زگیل ممکن است متورم شده یا حس نبض ضربان دار داشته باشد. همچنین پوست روی زگیل ممکن است در ۱ تا ۲ روز اول سیاه شود، که می تواند نشانه‌ ای از مرگ سلول‌ های پوستی روی زگیل و اطراف آن باشد. اگر این کار را مداوم تکرار کنید، زگیل ممکن است در عرض ۱ تا ۲ هفته از بین برود.

درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب

بیشتر بخوانید: هزینه لیزر زگیل تناسلی و کرایو

سبزیجات

مصرف سبزیجات برای درمان خانگی زگیل تناسلی مفید است. برخی از این سبزیجات به این شرح است :

  • کلم
  • کلم بروکلی
  • جوانه های بروکسل
  • گل كلم

این سبزیجات حاوی ماده ای به نام ایندول-۳-کاربینول (Indole-3-carbinol) است که در روشن نمودن رنگ این زائده‌ها موثر است. مصرف این سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

ویتامین Folate و B12

تحقیقات نشان داده ارتباطی مستقیم بین کمبود فولات و B12 و افزایش خطر ابتلا به HPV وجود دارد. مصرف منظم مولتی ویتامین فولات و مکمل های B12  به بدن شما کمک میکنند تا از عفونت HPV جلوگیری کند. همچنین مصرف آنها در روشن نمودن رنگ زگیل ها نیز موثر است.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای خواصی است که به از بین بردن زگیل های تناسلی کمک می کند. برای این منظور می تواند توپ پنبه ای را در این روغن خیس نموده و بر روی این زائده‌ها قرار دهید. البته این پنبه باید حداقل ۳ مرتبه در روز تعویض شود.

جوش شیرین و روغن کرچک: مقدار کمی جوش شیرین را با روغن کرچک مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی زگیل ها بمالید و با باند بپوشانید. بگذارید چند ساعت یا یک شب بماند سپس آن را بردارید و با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا زگیل ها از بین بروند.

همچنین ببینید: عکس زگیل تناسلی

روغن کرچک برای درمان خانگی زگیل تناسلی

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است، که به درمان خانگی زگیل تناسلی کمک می کند. برای این منظور مقدار کافی از ژل این گیاه را خارج  نموده و بر روی زگیل ها قرار دهید. برای کمک گرفتن از این داروی طبیعی و مشاهده نتایج موثر آن لازم است حداقل ۳ الی ۴ بار در روز و به مدت ۲ الی ۳ هفته درمان را تکرار نمایید.

ویتامین c

استفاده از ویتامین C در از بین بردن ویروس بیماری موثر است، برای این منظور قرص ویتامین C را پودر کرده و با آب مخلوط نمایید تا خمیر حاصل شود، سپس این خمیر را بر روی زگیل ها بمالید.

جوش شیرین

یکی از روش های درمان خانگی زگیل تناسلی، استفاده از جوش شیرین است. برای انجام این روش لازم است جوش شیرین را با روغن کرچک مخلوط نموده و این خمیر را بر روی زگیل های تناسلی استعمال نمایید.

بیشتر بخوانید: زگیل تناسلی مردان با عکس

برگ انجیر برای درمان خانگی زگیل تناسلی

عصاره طبیعی برگ انجیر تازه حاوی آنزیمی به نام فیکائین است که می تواند درمان موثری برای زگیل تناسلی باشد. در واقع حتی هیچ گونه احساس سوزش یا سوزش روی پوست ایجاد نکرده و به بهبود سریع کمک می کند. می توانید یک برگ انجیر را بشکنید تا عصاره شیری آن را خارج کنید. فقط یک سواب پنبه یا توپ را در شیره آغشته کنید و حداقل ۲ تا ۳ بار در روز آن را مستقیماً روی زگیل بمالید. نیازی نیست آن را از روی پوست خود پاک کنید.

رژیم غذایی و شیوه زندگی مبتلایان به زگیل

ابتلا به این بیماری ویروسی به شدت بدن را تحت تاثیر خویش قرار میدهد، و توانایی بدن برای مقابله با عوارض این بیماری را کاهش میدهد. برای کمک به رفع زگیل های ایجاد شده، باید از عواملی که توانایی بدن برای مقابله با بیماری را کاهش میدهد، دوری کنید، برخی از این عوامل به این شرح است :

  • دوری از عوامل استرس زا
  • سیگار کشیدن
  • رعایت رژیم غذایی سالم و دوری از غذاهای فرآوری شده یا ناسالم

رژیم غذایی که برای درمان و کنترل این بیماری پیشنهاد می شود، به این شرح است :

  • غذاهای غنی از آنتی اکسیدان (زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل، کدو)
  • برگ سبز تیره مانند اسفناج و کلم بروکلی
  • غلات کامل
  • بادام ها
  • لوبیا
  • گوشت  کم چربی

این غذاها می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از بروز مجدد زگیل ها جلوگیری کند.

غذاهایی که باید از مصرف آنها اجتناب کنید، عبارتند از:

  • هر گونه غذای آلرژی زا (لبنیات، سویا، ذرت، مکمل های غذایی)
  • غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده با چربی ترانس
  • کافئین و سایر محرک ها

خطرات و هشدارها

به یاد داشته باشد، درمان زگیل های تناسلی با درمان های خانگی به معنی از بین رفتن کامل آنها نیست، بلکه حتی زمانی که این زائده‌ها وجود ندارد، ویروس HPV در بدن حضور داشته، و ریسک ابتلا به عوارض این ویروس یعنی سرطان وجود دارد، در نتیجه انجام تست های آزمایشگاهی و مشورت با پزشک الزامی است. ویروسی که عامل زگیل تناسلی است، در دراز مدت به حالت تعلیق درآمده، بنابراین حتی اگر بیماری شما درمان شده باشد، احتمال عود مجدد آنها وجود دارد.

2 دیدگاه دربارهٔ «۱۰ درمان خانگی زگیل تناسلی برای مردان و زنان + گیاهی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا