درمان شقاق با عسل

درمان شقاق مقعدی با عسل چگونه است؟ {نحوه استفاده}

درمان شقاق مقعدی با عسل یکی از روشهای خانگی درمان شقاق برای از بین بردن این بیماری است. شقاق مقعد یا فیشر یکی از بیماری های نسبتا شایع ناحیه مقعد است که بصورت زخمی در مجرای داخلی مقعد ایجاد می شود. این زخم معمولا به دلیل ایجاد فشار بیش از حد در ناحیه مقعد بروز پیدا می کند و خشکی مدفوع یکی از عوامل اصلی آن است. نمی توان محدودیت سنی برای ابتلا به این بیماری در نظر گرفت و تقریبا تمام افراد در هر سنی ممکن است با این مشکل مواجه شوند.

در حقیقت با اسپاسم عضلات اسفنکتر، شکافی عمیق در دیواره مقعد ایجاد می شود که بسته به عمق شکاف ایجاد شده و مدت زمانی که از بروز آن گذشته بیماری می تواند در نوع حاد و مزمن قرار گیرد. علائم اصلی این عارضه شامل خارش و سوزش، درد شدید، خونریزی و…است. در صورت تشخیص به موقع فیشر، می ‌توان از روش های درمان خانگی شقاق برای کاهش علائم آزار دهنده آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: لیزر شقاق {درمان سریع و سرپایی}

البته باید توجه داشت که در صورت پیشرفت بیماری و درمان نشدن آن با روش های خانگی، برای پیشگیری از عفونی شدن بیماری باید از روش های تهاجمی تری نظیر لیزر و جراحی استفاده کرد. یکی از موثرترین روش های خانگی، درمان شقاق با عسل است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

خواص عسل و نحوه استفاده آن برای درمان شقاق

می دانیم که ترکیبات درمانی فوق العاده ای را می‌توان با عسل تهیه کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های عسل، خاصیت درمان جای زخم و سوختگی است. عسل به دلیل داشتن آنزیم گلوکز اکسیداز، با ضدعفونی کردن محل زخم می تواند به درمان سریعتر آن کمک کند.

استفاده از عسل یکی از روش های ساده برای رفع علائم بیماری شقاق است. این روش جزء درمان های طب سنتی محسوب می شود و به عنوان یک روش طبیعی و بدون عارضه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش باعث از بین رفتن عفونت و التهاب زخم و در نهایت بهبود بیماری می‌شود.

برای درمان شقاق با عسل ابتدا باید موم عسل را با حرارت غیر مستقیم آب کنید و سپس به همان میزان روغن زیتون به آن اضافه کنید و بعد از خنک شدن این ترکیب را بر روی زخم استعمال کنید. برای اثربخشی بهتر باید سه تا چهار بار در روز از این روش استفاده کرد. همچنین ترکیب این ماده با آب جوش و نوشیدن آن بصورت روزانه هم برای بدن مفید است.

میزان موفقیت درمان شقاق مقعدی با عسل

نمی‌توان میزان موفقیت درمان شقاق با عسل را تخمین زد، زیرا میزان اثرگذاری آن در شرایط مختلف، متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. علت بروز این عارضه و میزان پیشرفت آن از عواملی هستند که باید در این روش درمانی حتما در نظر گرفته شوند. استفاده از عسل برای درمان شقاق، گاهی باعث نادیده گرفتن علت اصلی بروز این عارضه می شود و حتی در مواقعی به دلیل ایجاد وقفه در درمان باعث تشدید عفونت و پیچیده شدن روند بهبود بیماری خواهد شد.

اما نمی توان تاثیر این ماده در کاهش علائمی مثل خارش و سوزش مقعد را انکار کرد. اگر بیماری شما در نوع مزمن است و قصد درمان قطعی شقاق را دارید، حتما باید طبق نظر پزشک از روش عمل جراحی یا درمان شقاق با لیزر استفاده شود. البته عمل شقاق به روش سنتی به دلیل دوران نقاهت سخت و عوارض جانبی بسیار، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و روش لیزر جایگزین روش های سنتی درمان این بیماری شده است.

درمان تخصصی شقاق در کلینیک

کلینیک مهنا یکی از بهترین و مجهزترین مراکز درمان بیماریهای نشیمنگاهی در تهران به صورت سرپایی می باشد.

در این مرکز علاوه بر مشاوره حضوری، مشاوره آنلاین نیز انجام شده که بیماران می توانند از طریق شماره ۰۲۱۸۸۸۷۱۰۷۸ با ما در تماس باشند.

با امید سلامتی و آرزوی تندرستی برای تمامی بیماران مبتلا به شقاق، خوشحالیم که تا انتها با ما در مقاله درمان شقاق مقعدی با عسل همراه بودید.

5 دیدگاه دربارهٔ «درمان شقاق مقعدی با عسل چگونه است؟ {نحوه استفاده}»

  1. دوستان اگه میخواین که از درمان با عسل جواب بگیرین باید حتما روزی ۳ بار استفاده کنین بمالین و بعد ۲۰ دقیقه بشورین جواب میگیرین حتما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا