عکس کیست مویی

عکس کیست مویی خفیف، مراحل اولیه و پیشرفته + بعد از عمل

عکس کیست مویی به عنوان یک عامل مهم در تشخیص بیماری توسط خود بیمار کاربرد دارد. کیست مویی یا سینوس پیلونیدال برگشت مو به داخل پوست و ایجاد یک سوراخ یا حفره ریز در سطح پوست است که معمولا با چرک و عفونت پر شده است.

⬅️ همچنین بخوانید: لیزر کیست مویی بدون جراحی

همانطور که در عکس کیست مویی مشاهده می‌کنید، ایجاد آبسه‌های عفونی در مرحله اولیه بیماری اتفاق می افتد که دردناک بوده و گسترش عفونت و تخریب بافت‌های اطراف مقعد هم از عوارض عدم درمان به موقع این سینوس هستند. در حال حاضر قطعی‌ترین روش درمان کیست مویی با لیزر و جراحی است که با ایجاد یک برش کوچک روی آن به راحتی تخلیه می شود.

البته استفاده از بعضی داروهای مسکن و آنتی بیوتیک در برطرف کردن علائم آزار دهنده سینوس تاثیر زیادی دارد و حتی توصیه می شود که چند روز قبل از عمل کیست مویی برای کنترل عفونت از داروهای آنتی بیوتیک استفاده شود.

علت کیست مویی در زنان و مردان

هنوز علت اصلی ایجاد سینوس پیلونیدال مشخص نشده، اما طی تحقیقات و تجربیات پزشکان عوامل متعددی در ایجاد این بیماری تاثیر گذارند که شامل ژنتیک، کم تحرکی و نشستن طولانی، اصطکاک و سایش پوست، پوشیدن لباسهای تنگ و نامناسب، وزن بالا، عدم رعایت بهداشت فردی و… می باشند.

این بیماری بسیار آزار دهنده است و باعث ایجاد درد و التهاب در ناحیه مقعد می‌شود. محل ایجاد این عارضه مقعدی معمولا در انتهای ستون فقرات و در خط بالای باسن می‌باشد و احتمال بروز آن در نواحی دیگر بدن بسیار پایین است.

⬅️ بیشتر بخوانید: بهترین ” دکتر کیست مویی ” در تهران و کرج

عکس عفونت کیست مویی بعد از عمل

میزان عود کیست مویی بعد از جراحی با روش برش و درناژ حدود ۴۰ درصد است. در صورتی که عمل جراحی با تیغ انجام شود، کیست ها ممکن است برگردند زیرا ناحیه دوباره عفونی می شود یا مو در نزدیکی محل برش رشد می کند. افرادی که دچار عود کیست مویی می شوند، اغلب دچار زخم های مزمن و سینوس های تخلیه کننده هستند.

شکل ظاهری کیست مویی

مشاهده شکل ظاهری و عکس این سینوس می‌تواند در تشخیص ساده تر آن به شما کمک کند. در تصاویر زیر انواع حاد و مزمن بیماری را مشاهده می‌کنید:

کیست مویی
عفونت کیست مویی

عکس عمل جراحی کیست مویی

عمل جراحی کیست مویی یکی از روشهایی بوده که اغلب به صورت تهاجمی به منظور برداشتن توده و عفونت به همراه موهای زائده انجام میشود. نسبت به ۲ روش باز و بسته که انجام می گیرد، زخم ممکن است باز مانده یا بخیه زده شود. تصویر آن به صورت زیر است:

15 دیدگاه دربارهٔ «عکس کیست مویی خفیف، مراحل اولیه و پیشرفته + بعد از عمل»

  1. عکس عفونت کیست مویی بعد از عمل رو می خواستم چون حس میکنم زخمم عفونت کرده و هر روزم داره بدتر میشه

  2. سلام دکتر من یه کیست مویی کوچیک دارم و فعلا نمیخوام عمل کنم شرایطشو ندارم چطوری میتونم مدیریتش کنم که بیشتر نشه؟

  3. سلام وقت بخیر. ببخشید یکساله بیشتر روی باسن سمت چپ یه زخم گرد کوچک زده، درطول روز خیلی مینشینم، خیلی دردداره، هرپماد هم فکرشو کنی زدم، هنوز تازه است، بنظر شما چکار کنم؟

    1. سلام باید سریعا برای درمان سرپایی با لیزر اقدام کنید. شماره تماس برای تعیین نوبت و مشاوره: ۰۲۱۸۸۸۷۱۰۷۸

  4. سلام،من همین قسمت ک عکس گذاشتین کیست مویی ایجاد میشه خیلی درد میکنه نمیتونم بشینم یا از پشت دراز بکشم مث یه جوش زیر پوستی بزرگه ولی از بیرون چیزی معلوم نیست دس میزنی معلوم ممکنه کیست مویی باشه؟

  5. سلام در طول روز کارم جوریه باید ۱۲ساعت بشینم و چند وقتی شده یه دونه بود منم از روی کنجکاوی فشارش دادم و قدار خیلی زیادی مو و جرک و خون خارج شد محل کیست هیچ دردی نداره از اولم نداشت الان فقط اب زرد رنگ میاد در حد یه قطره منم چون میترسم عفونتی چیزی باشه همیشه تمیزش میکنم ولی الان دو هفته شده خوب نشده باید چیکار کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا