پماد زگیل تناسلی

پماد زگیل تناسلی برای درمان (آلدارا) + روش استفاده

بهترین پماد برای زگیل تناسلی می تواند تاثیر مثبتی روی زائده ها داشته باشد. یکی از عفونتهای منتقله از راه جنسی زگیل تناسلی در مردان و زنان است که در اثر ابتلا به ویروس خطرناک پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود. به بیانی دیگر می‌توان گفت گونه های خاص از این ویروس می تواند باعث بروز این بیماری شود. این ویروس به شدت واگیر دار بوده و تنها با یک تماس پوست با پوست منتقل می شود. بعد از کرایو زگیل تناسلی و لیزر یا هم زمان با آنها این پماد ها بنا به تشخیص پزشک زگیل تناسلی می توانند استفاده شوند.

درمان این بیماری ویروسی شامل از بین بردن زگیل های تناسلی زنان و مردان از روی پوست و در واقع کنترل بیماری است. زیرا امکان از بین بردن ویروس به طور کامل از بدن وجود ندارد. یکی از کاربردی ترین روش ها برای از بین بردن این زائده ها، استفاده از” پماد زگیل تناسلی” است.

همچنین بخوانید: درمان زگیل تناسلی با لیزر چگونه است؟

برخی از مهمترین پمادهایی که در درمان زگیل ها کاربرد دارد، بدین شرح است :

پماد زگیل تناسلی آلدرا یا ایمی کیمود

پماد آلدرا یا ایمی کیمود یکی از روش‌های درمان زگیل تناسلی با پماد است. این پماد می تواند با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن واکنش بدن به بیماری را تقویت نماید.

بهترین زمان برای مصرف این پماد شب ها است. بهتر است شب قبل از خواب لایه نازکی از این پماد را بر روی ناحیه مورد نظر استعمال نمایید و صبح روز بعد با استفاده از  آب و صابون بشویید. این پماد ممکن است کاندوم و دیافراگم را تضعیف نماید از همین روی زمانی که این پماد بر روی پوست قرار دارد از رابطه جنسی بپرهیزید. همچنین ناحیه مورد نظر نباید با پوشش های پلاستیکی پوشانده شود، زیرا احتمال بروز عوارض را افزایش می دهد.

عکس پماد آلدارا برای درمان زگیل تناسلی

عوارض جانبی پماد آلدرا

این پماد ممکن است عوارض جانبی را ایجاد کند، که این عوارض عبارتند از :

  • قرمزی و تورم موضع
  •  خارش و سوزش پوست
  •  حساس شدن پوست
  • پوسته پوسته شدن موضع 

از مصرف این دارو بر روی نقاط حساس بدن مانند داخل واژن و داخل مقعد اجتناب نمایید. زیرا احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. قبل از مصرف آلدرا برای مادران باردار و شیرده با پزشک مشورت نمایید زیرا ممکن است، مصرف این دارو برای جنین خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: هزینه لیزر زگیل تناسلی و کرایو

پماد زگیل تناسلی پودوفیلین و پودوفیلوکس

پماد پودوفیلین یک رزین گیاهی است که بافت زگیل تناسلی را از بین می برد. این دارو برای درمان ضایعات پوستی واژنی، مجرای ادراری، زگیل مقعدی و باسنی پیشنهاد نمی شود. پماد پودوفیلین معمولاً توسط پزشک بر روی موضع قرار داده می شود و توضیحات لازم در مورد پیشگیری از عوارض جانبی آن به بیمار ارائه خواهد شد. 

پودوفیلوکس همان ترکیب فعال است با این تفاوت که در منزل و توسط بیمار قابل مصرف می باشد. البته ممکن است ،این پماد نیز اولین مرتبه توسط دکتر زگیل تناسلی و پزشک اعمال شود.

شکل ژل پودوفیلین برای زگیل تناسلی

همچنین مشاهده کنید: عکس زگیل تناسلی

عوارض جانبی پودوفیلین و پودوفیلوکس

این پماد ممکن است عوارض جانبی را ایجاد کند، که این عوارض عبارتند از :

  • کهیر و  قرمزی پوست
  • خارش و سوزش 
  • تنگی نفس
  • تورم صورت، لب ها، زبان یا حلق
  • گزگز کردن یا بی حسی موضع
  • درد یا احساس مور مور شدن
  • کبودی سریع بدن
  • احساس ضعف
  • تب
  • درد شکم و یبوست  

از مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی بپرهیزید، زیرا احتمال نقص عضو جنین وجود دارد. همچین در صورت حساسیت به آن و یا ابتلا به دیابت، مشکلات گردش خون، سندرم رینود و مصرف دارو های استروئیدی از استعمال این پماد بپرهیزید. به یاد داشته باشید مصرف دارو نباید از حد مجاز توصیه شده باشد زیرا احتمال عوارض جانبی را افزایش خواهد داد. از استعمال این دارو بر روی خال های گوشتی، لکه های ماه گرفتگی اجتناب نمایید.

پماد زگیل تناسلی سالیسیلیک اسید

داروی سالیسیلیک اسید به اشکال محلول، پماد، فوم، ژل، صابون، شامپو و… در دسترس است. این دارو نوع لایه بردار پوست محسوب می شود و می‌تواند به درمان زائده های این بیماری کمک نماید. این دارو افزون بر زگیل در درمان انواع مشکلات پوستی از جمله  آکنه، شوره، سبوره، پسوریازیس، میخچه کاربرد دارد.

عوارض داروی سالیسیلیک اسید

در صورت بروز هر یک  از عوارض زیر مصرف دارو را قطع و با پزشک در این مورد مشورت نمایید:

  • کهیر
  • خارش و سوزش
  • تنگی نفس
  • تورم صورت، لب ها، زبان یا حلق
  • سر درد
  • مشکلات شنوایی و فکری
  • درد شدید شکم
  • استفراغ یا اسهال

از مصرف این دارو برای کودکان بپرهیزید زیرا ممکن باعث بروز سندروم ریه شود. همچنین قبل از مصرف آن برای مادران باردار و شیرده با پزشک مشورت نمایید. بیماران دیابتی، کلیوی و یا افرادی با مشکلات گردش خون دارند، نباید از این دارو استفاده نمایند.

در صورت بهبود نیافتن علائم و یا تشدید آنها با پزشک مشورت نمایید. باید از مصرف این پماد بر روی ضایعاتی که توسط پزشک بررسی نشده بپرهیزید.

درمان زگیل تناسلی با پماد اسید تری کلرواستیک 

این دارو می تواند با سوزاندن زگیل ها به برطرف نمودن آنها کمک نماید. همچنین برای درمان زگیل های درونی مثل زگیل های واژنی و مقعدی نیز کاربرد دارد. پس از استفاده از این محلول اجازه دهید، به طور کامل خشک شود.

عوارض جانبی اسید تری کلرواستیک 

از عوارض این پماد زگیل تناسلی مردان و زنان میتوانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • تحریک پوست
  • سوزش
  • درد

درمان زگیل تناسلی با پماد فلوروراسیل و یا تزریق اینترالژیونال

از آنجایی که مصرف پماد پماد فلوروراسیل و یا  تزریق اینترالژیونال همراه با عوارض جانبی موضعی و سیستمی وسیعی است، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. البته مصرف این دارو ها نتیجه درمانی مثبتی را به خصوص برای بیمارانی که مبتلا مقاومت بدنی بوده اند، نشان داده است. اما مصرف آن بدون ریسک نخواهد بود.

محلول اسید سالیسیلیک

اسیدسالیسیلیک برای زگیل تناسلی

اسید سالیسیلیک یک درمان رایج بدون نسخه برای بیماری های پوستی مختلف از جمله زگیل است. در حالی که اسید سالیسیلیک می تواند در درمان زگیل های رایج در دست و پا موثر باشد، معمولاً برای استفاده در زگیل تناسلی توصیه نمی شود. زیرا روش های بهتر و جدید تری برای درمان قطعی زائده های این ناحیه امروزه وجود دارند.

زگیل تناسلی توسط سویه‌ های خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد شده و معمولاً در ناحیه تناسلی و مقعد یا اطراف آن قرار دارند. درمان زگیل تناسلی به دلیل ماهیت حساس پوست در ناحیه تناسلی نیازمند رویکردی متفاوت نسبت به درمان زگیل های معمولی است.

برای تشخیص دقیق و برنامه درمانی مناسب برای زگیل تناسلی، مشورت با یک پزشک مانند متخصص پوست یا یک متخصص مراقبت های بعد از لیزر زگیل تناسلی و کرایو بهداشتی سلامت جنسی ضروری است. آنها ممکن است بسته به اندازه، محل و شدت زگیل، درمان هایی مانند داروهای موضعی، کرایوتراپی (انجماد)، لیزر زگیل تناسلی یا برداشتن با تیغ جراحی را توصیه کنند.

استفاده از اسید سالیسیلیک یا سایر درمان‌های بدون نسخه بدون راهنمایی پزشکی برای زگیل تناسلی اغلب بی‌ اثر بوده و ممکن است باعث تحریک یا آسیب به پوست حساس در ناحیه تناسلی شود.

3 دیدگاه دربارهٔ «پماد زگیل تناسلی برای درمان (آلدارا) + روش استفاده»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا