درمان دارویی بواسیر

بهترین داروی بواسیر خونی + پماد درمان بیرون زدگی هموروئید

بیماری شایع بواسیر، عارضه ای دردناک است که ناشی از اتساع عروق یا همان گشاد شدن عروق در ناحیه مقعد در اثر اعمال فشار ایجاد می شود. بواسیر علائمی از جمله درد، سوزش، خونریزی و… را به دنبال داشته و راهکارهای درمانی مختلفی برای بهبود آن پیشنهاد می‌شود. اولین خط درمان بواسیر یا هموروئید استفاده از پماد می‌باشد، که در برخی موارد می تواند به طور کامل شما را از شر این بیماری خلاص نماید. درمان دارویی بواسیر یا درمان هموروئید با پماد یکی از روشهای بهبود یافتن علائم ناراحت کننده و ترمیم بواسیر است.

همچنین بخوانید: درمان هموروئید با لیزر

استفاده از انواع پمادها برای درمان هموروئید، معجزه برای از بین بردن بواسیر انجام نمیدهد، اما می توانند به کاهش درد و خارش کمک کنند. هیدروکورتیزون نوعی دارو است که به عنوان استروئید (کورتیکواستروئید) شناخته می شود. کورتیکواستروئیدها با استروئیدهای آنابولیک یکسان نیستند. درمان دارویی با استفاده از پماد هیدروکورتیزون برای توده ها به صورت کرم، پماد و شیاف ارائه می شود.

در ادامه به تشریح مهمترین راهکارهای درمان دارویی بواسیر می پردازیم :

پماد ام جی برای درمان دارویی بواسیر

پماد ام جی کاربردهای بسیاری دارد، اما به عنوان بهترین دارو برای بواسیر نیز شناخته می‌شود. پماد ام جی با کمک عصاره گیاهی مورد تولید شده است. این پماد در رفع علائم ناشی از بواسیرهای درجه یک و دو مانند خونریزی، درد، خارش و سوزش مقعد کاربرد دارد. گیاه مورد دارای خواص ضد قارچی است و در درمان التهاب موثر است، همچنین این گیاه در بهبود زخم بواسیر موثر بوده و نیز اثرات قابض دارد.

برای استفاده از این پماد باید ۲ بار در روز و هر بار ۱ اپلیکاتور از آن را داخل مقعد استفاده نمود. قبل از مصرف پماد به خوبی ناحیه را با آب ولرم شسته و ضدعفونی نمایید. مصرف این پماد عوارض چندانی را به همراه ندارد اما در صورتی که بعد از مصرف آن دچار عوارض شده و یا علائم تشدید شدند، مصرف دارو را قطع و با پزشک خود مشورت نمایید.

پماد برای درمان بواسیر

پماد ایپروئید

این دارو نوعی ضدهموروئید محسوب می شود، که به شدت در از بین بردن علائم بیماری و درمان دارویی هموروئید موثر است. پماد ایپروئید در از بین بردن علائمی مانند درد، خارش، التهاب مقعد، تورم و … مفید است و علاوه بر مشکلات مربوط هموروئید در از بین بردن سایر التهابات راست روده نیز موثر است. این پماد به جز در موارد ضایعات قارچی و ویروسی و ضایعات سلی مقعد همچنین حساسیت های شدید منع مصرف ندارد.

در صورتی که بیش از مقدار تعیین شده از این دارو استفاده نمایید، ممکن است عوارضی سیستمیک بروز کنند. این دارو باید با مشورت پزشک و تنها برای ۷ روز مصرف شود. اگر بعد از ۷ روز بهبودی حاصل نشد، لازم است، مجدداً با پزشک مشورت نمایید.

درمان دارویی هموروئید با پماد لیدوکائین 

پماد لیدوکائین نوعی بی حس کننده موضعی است که از طریق مسدود کردن سیگنال های عصبی در بدن عمل می کند. لیدوکائین موضعی برای کاهش درد و ناراحتی‌های حاصل از بیماری نقش دارد و می تواند تحریکات پوست ناشی از عواملی مانند آفتاب سوختگی، نیش حشرات، حساسیت حاصل از پیچک سمی و … را نیز بهبود بخشد.

این دارو با بی حس نمودن نواحی اطراف بواسیر درد آن را کاهش خواهد داد.این داروی بواسیر قابلیت استفاده برای مدت طولانی را نداشته و در صورتی که بیش از مقدار تعیین شده از آن استفاده شود، ممکن است عوارض جانبی پدید آید. از بانداژ پوست بعد از مصرف این دارو بپرهیزید زیرا که این عمل جذب دارو را افزایش داده و ممکن است خطرناک باشد. در صورتی که نسبت به داروهای بی حسی موضعی حساسیت دارید از مصرف لیدوکائین پرهیز کنید.

پماد نیتروگلیسیرین

پماد نیتروگلیسیرین از سایر گزینه های درمان دارویی بواسیر است، این پماد می تواند موجب گشاد شدن عروق در ناحیه مقعد شده و این امر با افزایش گردش خون در عروق می‌تواند به درمان این بیماری و کاهش درد کمک نماید. در واقع نیتریک اکسید موجود در این پماد با مصرف آن بر روی پوست آزاد شده و با گشاد کردن عروق به درمان این عارضه می پردازد. 

مصرف این داروی بواسیر می تواند سایر علائم این بیماری از جمله درد، سوزش، خارش را نیز بهبود بخشد. مصرف پماد نیتروگلیسیرین همزمان با داروهای سالیسیلات ممنوع است، زیرا عوارض خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

داروی روهمورین

این داروی بواسیر از طریق خشک کردن عروق بواسیری می تواند به رفع بواسیر کمک نماید. داروی روهمورین موثرترین داروی شناخته شده برای درمان دارویی بواسیر است و می تواند در رفع سایر مشکلات مقعدی از جمله شقاق‌ها(زخم مقعدی) احتمالی نیز موثر باشد. مصرف این دارو نه تنها در از بین بردن عروق بواسیری موثر است بلکه با می تواند زائده های ایجاد شده حاصل از این بیماری را نیز بهبود بخشد.

مصرف این دارو باید روزانه ۲ عدد با معده خالی قبل از ناهار و قبل از شام باشد. مصرف این دارو در دوران بارداری، شیردهی و در کودکان ممنوع است. مصرف روهمورین باید زیر نظر پزشک و تا کامل شدن فرآیند درمان ادامه داشته باشد.

نحوه استفاده از پماد برای بواسیر

پماد هیدروکورتیزون برای درمان دارویی بواسیر

این داروی بواسیر نوعی کورتیکواستروئید است، که می تواند به سرعت خارش، تورم، درد، سرخی و … را کاهش دهد. از همین روی یکی از مهمترین پماد های مورد استفاده برای درمان دارویی بواسیر است. مصرف این دارو باید زیر نظر پزشک باشد. برای استفاده از این دارو ناحیه آسیب دیده را شسته و خشک کنید. در صورتی که پس از مصرف هیدروکورتیزون دچار درد و یا سوزش شدید، مصرف آن را قطع کرده و با پزشک اطلاع دهید. در صورتی که دچار هر نوع بیماری از جمله فشار خون، دیابت،تیروئید و … هستید قبل از مصرف آن به پزشک اطلاع دهید.

عوارض داروی بواسیر یا پماد هموروئید

این دارو ها معمولاً در صورت استفاده طبق دستور، عوارض جانبی آزاردهنده ای ندارند. ممکن است درد خفیف یا ضعیفی ایجاد شود. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به پزشک مراجعه کرده یا به داروساز خود اطلاع دهید.
اگر پزشک به شما دستور داده است که از این دارو استفاده کنید، به یاد داشته باشید که پزشک شما قضاوت کرده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی تجربه نکرده اند.
در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی، از جمله: ضربان قلب سریع و نامنظم، سردرد شدید، عصبی بودن، لرزش، مشکل در خواب، مصرف این دارو را متوقف کنید و فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.
واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش،تورم (مخصوصاً روی صورت، زبان، گلو)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی، فوراً به پزشک کمک کنید.
این مواردی که گفتیم لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر متوجه اثرات دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

3 دیدگاه دربارهٔ «بهترین داروی بواسیر خونی + پماد درمان بیرون زدگی هموروئید»

    1. سلام دوست عزیز. پماد آنتی هموروئید یکی از بهترین پماد های موجود در بازار برای مراحل اولیه بواسیر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا