عکس هزینه درمان فیستول با لیزر و عمل جراحی

هزینه درمان فیستول با لیزر ⚡ قیمت عمل جراحی {سال ۱۴۰۳}

هزینه درمان فیستول با لیزر در بیمارستان دولتی با خصوصی تفاوت دارد. همچنین نرخ هر کلینیک نسبت به دستمزد پزشک و تیم جراحی با کلینیک دیگر متفاوت است. ولی نرخ ثابتی توسط وزارت بهداشت برای قیمت لیزر فیستول تایید شده است.

* ⚡هزینه دقیق درمان فیستول با لیزر در سال ۱۴۰۳ (۲۰۲۳ میلادی) و بعد از آن به طور متوسط از { ۵ میلیون تومان در هر کلینیک و بیمارستان شروع میشود.} این قیمت نسبت به نوع فیستول و موارد دیگری متغیر بوده که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.⚡*

به همین دلیل هزینه دقیق درمان فیستول با لیزر و عمل جراحی فیستول بعد از معاینه دقیق رکتال و آزمایشات مقعدی توسط جراح فیستول مشخص خواهد شد.


برای اطلاع از هزینه های درمان در کلینیک ما و درمان سریع با شماره زیر تماس بگیرید:

? هزینه و نوبت درمان در کلینیک مهنا


قبل پرداخت هزینه درباره بیماری فیستول بدانید

فیستول یک بیماری است که به دلیل وجود آبسه بین داخل رکتوم و پوست ناحیه مقعدی ایجاد می‌شود. فیستول مقعدی ممکن است به دلیل عفونت، ضربه یا شرایط زندگی نامناسب فرد و شرایط روحی نامساعد اتفاق بیفتد. درمان فیستول مقعدی با دارو غیرممکن بوده و شامل جراحی یا درمان فیستول با لیزر است.

عکس فیستول

علائم فیستول مقعدی عبارتند از:

  • درد در ناحیه نشیمنگاه
  • خروج مایعات و ترشحات از ناحیه مقعدی
  • سوزش و خارش خفیف، متوسط و شدید
  • خونریزی در موارد حاد بیماری
  • تورم در ناحیه مقعدی
  • حساسیت و درد در هنگام دفع مدفوع
  • احساس ناراحتی و عدم راحتی در ناحیه نشیمنگاهی

در صورتی که هر یک از نشانه های نام برده شده بالا را تجربه میکنید، مراجعه به بهترین جراح فیستول برای درمان بیماری ضروری است.

قیمت جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی و دولتی چقدر است؟

درمان فیستول با لیزر نسبت به روشهایی مانند جراحی، دارویی، گیاهی، طب سنتی و انواع روشهای خانگی ارجحیت دارد. چراکه با کمترین درد، بدون خونریزی و بدون استفاده از تیغ جراحی انجام می شود. همچنین این روش توسط متخصص در کلینیک تخصصی یا بیمارستانهای خصوصی انجام شده و از آنجا که درمان سرپایی فیستول به شمار می رود، بیمارستانهای دولتی آن را انجام نمی دهند.

همچنین عمل فیستول با لیزر بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود. هزینه عمل جراحی فیستول در بیمارستان های خصوصی و دولتی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد زیرا در هر صورت جزو عمل های جراحی به حساب می آید و با توجه به هزینه دستمزد پزشک، نرخ ثابت بیمارستان و دریافت هزینه جدا برای لوازم اتاق عمل به همراه هزینه داروی بیهوشی از بیمار دریافت می شود.

در صورتی که بیمه هزینه جراحی فیستول در بیمارستان دولتی را بپردازد از کف قیمت که ۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان بوده، در نظر گرفته خواهد شد.

مواردی که باید در جراحی فیستول آنها را در نظر بگیرید:

هزینه درمان فیستول با لیزر بهتر است یا جراحی؟

این سوال اکثرا برای تمام بیمارانی که قصد مراجعه و درمان را دارند پیش خواهد آمد که بهتر است درمان را با روش لیزری انجام بدهم یا جراحی؟ یکی از مواردی که به صورت برجسته می توان در تصمیم گیری به آنها اشاره کرد این است که داروی بیهوشی در انجام جراحی فیستول عوارض زیادی برای بدن داشته که در عمل با لیزر ندارد. 

جراحی فیستول و لیزر فیستول هر دو روش درمانی برای فیستول مقعدی هستند، اما تفاوت‌هایی دارند:

  • جراحی فیستول: در این روش، پزشک با استفاده از چاقو و ابزارهای جراحی، فیستول را بریده و باز می‌کند و سپس با دوختن لبه‌های آن، آن را بهبود می‌بخشد.
  • لیزر فیستول: در این روش، پزشک با استفاده از لیزر، بافت‌های نامناسب را برداشته و آن را بهبود می‌بخشد. این روش کمتر درد دارد و زمان بهبودی آن سریعتر است.
  • درمان لیزری طی یک جلسه انجام شده و دوره نقاهت سریع تر است. در صورتی که بعد از جراحی اگر فیستول عود کند، بیمار مجدد باید با لیزر درمان شود.

در هر صورت، نوع درمان مناسب برای فیستول مقعدی باید توسط پزشک تعیین شود.

هزینه درمان فیستول با لیزر به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه درمان فیستول با لیزر می‌ تواند تحت تأثیر چندین عامل قرار گیرد. تعیین قیمت لیزر فیستول به موارد زیر وابسته است:

۱٫ اندازه و مکان فیستول

موقعیت و اندازه فیستول می‌ تواند هزینه های درمان آن را تحت تأثیر قرار دهد. فیستول‌ ها در مناطق حساس و دسترسی دشوار مانند درون رکتوم و بین مثانه می‌ توانند سخت‌ تر به درمان های دارویی پاسخ دهند و حتما باید از روشهای جدی تر استفاده کرد.

۲٫ تعداد جلسات درمانی

تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن فیستول نیز می‌ تواند هزینه را تحت تأثیر قرار دهد. برخی از فیستول‌ ها نیاز به چندین جلسه لیزر دارند تا بهبود کامل حاصل شود.

۳٫ تجهیزات و لوازم پزشکی

استفاده از تجهیزات پیشرفته و فناوری‌ های لیزر پرقدرت می‌ تواند بر هزینه های درمان تاثیر بگذارد. همچنین، استفاده از تجهیزات جدیدتر و روش‌ های مدرن‌ تر معمولا کمی هزینه بالاتری دارند.

۴٫ هزینه‌ های پیشگیری و پس از درمان

علاوه بر هزینه‌ های اصلی درمان فیستول، باید هزینه‌ های مربوط به مراقبت‌ های پس از درمان و پیشگیری از عود فیستول نیز در نظر گرفته شوند.

برای دقیق‌ ترین اطلاعات مربوط به هزینه‌ های درمان فیستول با لیزر، بهتر است با یک متخصص جراح فیستول یا پزشک مشورت کنید. او می‌ تواند با توجه به وضعیت شما، یک برنامه درمانی مناسب ارائه داده و در مورد اطلاعات دقیق در مورد هزینه‌ ها صحبت کنند.

پرسش و پاسخ ها

هزینه درمان فیستول با لیزر بیشتره یا جراحی؟

هزینه جراحی فیستول در بیمارستان از درمان سرپایی فیستول با لیزر بیشتر است.

بیمه های تکمیلی هزینه لیزر فیستول را پرداخت می کنند؟

بله اکثر بیمه های تکمیلی این هزینه را می پردازند ولی درصد پرداخت آنها باهم تفاوت دارد که باید این مورد را از بیمه مربوطه خود بپرسید.

3 دیدگاه دربارهٔ «هزینه درمان فیستول با لیزر ⚡ قیمت عمل جراحی {سال ۱۴۰۳}»

  1. به نظر من عمل لیزری باید درتمامی استانها رایج باشد من نمی‌دونم توشهر تبریزاست یانه البته ممنونم از راهنمائیهای شما بازهم پیگیر خواهم شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا