عکس کرایو زگیل تناسلی

کرایو زگیل تناسلی چگونه انجام میشود؟ مراقبتهای بعداز فریز زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی زائده های پوستی و غیرسرطانی بوده که به دلیل وجود ویروس اچ پی وی HPV در بدن بیمار روی نواحی تناسلی او ایجاد میشوند. فریز کردن زگیل تناسلی، سرما درمانی یا کرایو زگیل تناسلی را می توان توسط دکتر زگیل تناسلی یا در کلینیک به صورت سرپایی انجام داد. اگر کرایوتراپی با نیتروژن مایع انجام شود، یک متخصص پوست یا جراحی باید آن را انجام دهد.

درمان زگیل تناسلی با کرایو مبتنی بر نیتروژن مایع برای اکثر افراد سالم و بی خطر است. روش درمان معمولا نسبت به شرایط جسمانی و سلامت بیمار انتخاب می شود.

برای آشنایی با کرایوتراپی، از جمله مقایسه آن با سایر درمان‌های زگیل تناسلی مردان و زنان، نحوه عمل و روند بهبودی، ادامه مطلب این مطلب را در کلینیک مهنا بخوانید.

بیشتر بخوانید: لیزر زگیل تناسلی چگونه است؟

روش انجام کرایو زگیل تناسلی

بهترین راه برای پیشگیری از بیماری زگیل تناسلی، استفاده از روش‌ های موثر پیشگیری از انتقال بیماری‌ های جنسی، از جمله استفاده از کاندوم هنگام هر نوع فعالیت جنسی است. همچنین، مراجعه به دکتر زگیل تناسلی، متخصصان پزشکی جنسی و تشخیص و درمان زودهنگام در صورت بروز هرگونه علامت یا عدم راحتی، امری بسیار حیاتی است.

کرایو زگیل تناسلی چیست؟

یکی از راه هایی که پزشکان می توانند زگیل ها را از بین ببرند فریز کردن آنها است. این روش همچنین به عنوان کرایوتراپی شناخته می شود. در طول درمان، پزشک مستقیماً نیتروژن مایع را که یک ماده بسیار سرد است، روی زگیل های تناسلی یا زگیل مقعد اعمال می کند. این امر باعث یخ زدن زگیل ها شده باعث می شود در فاصله زمانی کمی بیفتند.

در افراد بزرگسال زائده های تناسلی نیاز به درمان با روشهای پزشکی دارند. در صورتی که علائم زیر را برای بیمار ایجاد کنند، مراجعه به دکتر زگیل تناسلی واجب است. این نشانه های دردناک عبارتند از:

  • باعث ناراحتی یا درد شود
  • باعث اصطکاک یا فشار شود
  • بیش از چند سال ادامه داشته باشند
  • باعث کاهش عزت نفس، اضطراب یا افسردگی می شود یا به آن کمک می کند
  • فرد را از راه رفتن راحت یا گرفتن اشیاء بازدارید یا باعث ایجاد هرگونه اختلال دیگری شود

جهت تعیین نوبت و مشاوره برای درمان زائده های تناسلی با کرایو، با تیم مشاوره کلینیک مهنا تماس بگیرید:

? تعیین نوبت و مشاوره کرایوتراپی?‍⚕️


همچنین بیمارانی که مبتلا به نوعی بیماری خاص بوده، باید برای درمان سریع این عارضه اقدام کنند:

  • دیابت
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • زگیل های متعدد در سراسر بدن
  • زگیل هایی که خونریزی، خارش یا درد دارند
  • زگیل های داخلی اندام تناسلی که درصد ابتلا به سرطان را افزایش می دهند

بیشتر بخوانید: هزینه لیزر زگیل تناسلی و کرایو

کرایو بیشتر برای درمان کدام نوع زگیل موثر است؟

این روش درمان بیشتر برای زگیل هایی موثر بوده که در ناحیه تناسلی نیستند. طبق آمار پزشکی ثابت شده است که سرما درمانی ممکن است به ویژه در درمان زگیل دست و پا، همچنین در مقایسه با کرم های موضعی سنتی، موثر باشد. کرایوتراپی به طور کلی بر زائده هایی بیشتر اثر گذاشته که در نواحی خیس بدن رشد نمی کنند. به طور مثال در صورتی که زگیل ها در انواع نواحی تناسلی یا زیر بغل به وجود آمده اند، درمان زگیل تناسلی با لیزر بهترین روش است.

همچنین ببینید: عکس زگیل تناسلی در مردان

استفاده از نیتروژن مایع نوعی روش درمانی بوده که ممکن است برای خلاص شدن از شر زگیل های کوچکتر کافی باشد. موارد بزرگتر اکثر اوقات به چندین درمان نیاز دارند. احتمالاً هر جلسه درمانی ۲-۳ هفته از جلسه دیگر فاصله خواهید داشت. پزشک گاهی ممکن است اسید سالیسیلیک را بین دو درمان استفاده کند.
کرایوسرجری معمولاً ۵۰ تا ۷۰ درصد زگیل ها را پس از ۳ یا ۴ جلسه درمان می کند.
کرایوتراپی می تواند زگیل تناسلی را از بین ببرد اما نمی تواند ریشه آنها را درمان کند. این نوع زگیل ها احتمالا عود می کنند. زگیل در سایر قسمت های بدن شما ممکن است برگردد یا نگردد.

فریز کردن زگیل تناسلی چگونه انجام می شود؟

کرایوتراپی را بیماران می توانند در مطب پزشک انجام دهند. در طول عمل، پزشک زگیل شما را با یک چاقوی کوچک و تیز برش می دهد. سپس با یک سواب پنبه ای یا اسپری ماده انجماد را اعمال می کنند. معمولاً از نیتروژن مایع به عنوان ماده انجماد استفاده می شود، اگرچه ممکن است برخی دیگر از پزشکان از دی اکسید کربن استفاده کنند.

کرایوتراپی ممکن است باعث آسیب و درد شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است برای جلوگیری از ایجاد درد در طول درمان، از یک بی حس کننده موضعی روی پوست شما استفاده کند. این روش زمان زیادی نمی برد. برای زگیل‌های بزرگ‌تر، ممکن است نیاز به جلسات بعدی برای اعمال مجدد کرایوتراپی روی آن زگیل‌های تناسلی نیاز داشته باشید.


بهترین کار قبل از اقدام به انجام هر روش درمانی مشاوره است. برای مشاوره در کلینیک مهنا تماس بگیرید:

مشاوره و درمان با فریز کردن ???‍⚕️


در حقیقت کرایو در ۲ مرحله برای بیماران انجام میشود که عبارتند از:

۱٫ معاینه برای تشخیص محل زگیل ها

topdoctors.co.uk بیان میکند؛ بخش اول معاینه کل ناحیه برای تشخیص و تایید اینکه آیا واقعاً زگیل هستند یا خیر. این روش به خودی خود سریع است و معمولاً در عرض یک یا دو دقیقه انجام می شود، اما این معاینه به تعداد زگیل های موجود، محل و اندازه آن بستگی دارد. به مدت ۱۰ ثانیه انجماد کوتاه می دهیم و سپس اجازه می دهیم ضایعات ذوب شوند.

۲٫ اقدام به درمان زگیل با کرایو

بسته به اندازه و تحمل بیمار، می توانیم همان ضایعه را تا سه بار در یک جلسه درمان کنیم. ممکن است کمی دردناک باشد، بنابراین تصمیم می‌گیریم چقدر می‌توان در یک جلسه انجام داد. توصیه می کنم به محض بهبودی پوست (هفت تا ۱۰ روز) برای درمان های بعدی مراجعه کنید. اگر فاصله زمانی طولانی تری بین درمان ها بگذارید، همیشه فقط چند میلی متر بالای ضایعه را درمان می کنید. اگر به طور مکرر عقب نشینی می کنید و در ابتدا به شدت درمان می کنید، شانس بیشتری برای از بین بردن زگیل دارید.

🩺👨🏻‍⚕️ در صورتی که ویزیت قبلی در کلینیک مهنا انجام دادید، برای جلسات بعدی وقت بگیرید: ۰۲۱۸۸۸۷۱۰۷۸📞

آیا میتوان کرایوتراپی را در خانه انجام داد؟

کرایوتراپی شامل نیتروژن مایع فقط باید توسط یک متخصص جراحی و دکتر زگیل تناسلی انجام شود.

بهتر است برای درمان زگیل تناسلی در خانه با مشورت پزشک از پماد یا محلول های بدون نسخه استفاده کنید. برخی از کیت های درمان در خانه داخل داروخانه ها موجود بوده که از مخلوط پروپان مخلوط شده در دی متیل اتر تهیه شده اند. به خاطر داشته باشید که برای نتایج بهینه و حداقل درد، تمام دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: زگیل مقعدی و درمان قطعی

تا چه مدت بعد از کرایو زائده ها می افتند؟

به طور معمول در مرحله ۴ (۷ تا ۲۸ روز پس از درمان) این اتفاق می افتد و زگیل ها کنده میشوند. به این صورت که زگیل ها پوسته های رویی آنها به طور طبیعی می ریزد و پوست صورتی جدید زیر آن ظاهر می شود. پوست صورتی جای زخم نیست و در هفته های بعد پوست بدن دوباره رنگ طبیعی می گیرد.

کرایو زگیل تناسلی چقدر موثر است؟

تحقیقات محدودی در مورد اثربخشی کرایوتراپی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد. طبق یک مطالعه جمعی از پزشکان ثابت شده است که درمان انسداد نوار مجرای در درمان زگیل معمولی مؤثرتر از سرما درمانی است. بر اساس این مطالعه، کرایوتراپی زگیل تناسلی این زائده ها را در ۶۰ درصد از بیماران از بین برده است. 

Duct tape occlusion therapy was successful for 85 percent of participants. Duct tape occlusion therapy should only be performed by a certified professional. 

همچنین برای کسانی که زائده ها در قسمت تناسلی آنها نبود، عمل موفق با احتمال عدم بازگشت ۸۵% به وجود آمد.

healthline.com
مراحل انجام کرایوسرجری در کلینیک مهنا

عوارض درمان زگیل تناسلی با کرایو چیست؟

سرما درمانی زگیل های تناسلی به طور کلی بی خطر است، اما نگرانی هایی برای افرادی که به برخی از بیماریهای دیگر هم مبتلا هستند وجود دارد. بزرگترین عارضه ممکن عفونت زخم است که معمولاً توسط باکتری ها ایجاد می شود. علائم دیگر عبارتند از:

  • افزایش تورم
  • درد ضربان دار
  • تب
  • ترشح زرد رنگ
  • چرک

عفونت های باکتریایی را می توان با استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی درمان کرد.

برخی دیگر از عوارض احتمالی کرایوتراپی عبارتند از:

  • آسیب به اعصاب شما، که می تواند منجر به بی حسی موقت شود
  • کندی بهبودی
  • تشکیل زخم
  • اسکار طولانی مدت یا تغییر رنگدانه ها
  • ضایعات پوستی

مراقبت های بعد از فریز کردن

برای اطلاع از مراقبت های بعد از درمان زگیل تناسلی باید بگوییم، ممکن است تا سه روز بعد از عمل کمی درد داشته باشید. طی دو هفته باید جای زخم به طور کامل بهبود پیدا کند.

احتمال ایجاد جای زخم بعد از انجام کرایو زگیل تناسلی خیلی کم است. همچنین ممکن است بعد از انجام فریز، روی محل زگیل تاول ایجاد شود که طبیعی است. اگر تاول ترکید، ناحیه تخلیه شده را با یک دستمال ضد عفونی کننده تمیز کنید. این امر انتقال ویروس ناشی از زگیل تناسلی را به حداقل می رساند.

در بیشتر موارد، تاول و زگیل ظرف چند روز ناپدید می شوند. اگر تاول همچنان باعث ایجاد درد یا سوزش هستند یا پس از آن همچنان حاوی مایع است، برای ویزیت مجدد با پزشک معالج خود هماهنگ شوید.

همچنین توجه کنید که تا زمان ترمیم کامل زخم نباید هر گونه رابطه جنسی داشته باشید زیرا تا زمانی که زخم تازه است، احتمال انتقال زگیل های تناسلی ۱۰۰% است.

پرسش و پاسخ های کرایو زگیل تناسلی

کرایو زگیل تناسلی چند جلسه است؟

بستگی به تعداد زگیل ها معمولا کرایو ۲ تا ۳ جلسه طول می کشد.

کرایو زگیل تناسلی در بارداری انجام می شود؟

خیر. برای زنان باردار درمان زگیل تناسلی با کرایو انجام نمی شود.

کرایو زگیل درد دارد؟

خیر. از آنجا که کرایو تحت بی حسی موضعی انجام می شود، دردی ندارد.

فریز زگیل تناسلی در خانه ممکن است؟

خیر. از آنجا که ماده کرایو حاوی نیتروژن مایع یا دی اکسید کربن بوده، حتما باید تحت نظر متخصص انجام شود.

فریز زگیل بهتر است یا لیزر؟

لیزر. زیرا از ریشه زائده ها را سوزانده و در یک جلسه انجام می شود.

3 دیدگاه دربارهٔ «کرایو زگیل تناسلی چگونه انجام میشود؟ مراقبتهای بعداز فریز زگیل تناسلی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا