درمان شقاق با ویتامین ای

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای e ? + روش استفاده

بیماری شقاق یا فیشر در حقیقت نوعی زخم در ناحیه مقعد است که در مراحل ابتدایی با استفاده از دارو و روش های خانگی قابل درمان است. داروهای مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد که یکی از آن ها کپسول ویتامین E است. درمان شقاق با کپسول ویتامین ای e یک درمان موضعی است که طبق تحقیقات از نیتروگلیسیرین موثر تر است. که البته قبل از استفاده از آن حتما باید با یک دکتر شقاق مشورت کنید. در ادامه این مقاله به تمام موضوعات پیرامون آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید: لیزر شقاق روش قطعی درمان

ویتامین E چه خواصی دارد؟

همانطور که می دانید این ماده دارای خواص بی شماری است که خاصیت آنتی اکسیدان یکی از اصلی ترین خواص آن می باشد. آنتی اکسیدان می‌تواند از ابتلا به بیماری های خطرناکی مثل بیماری های قلبی، سرطان و آلزایمر پیشگیری کند و یا ریسک ابتلا به آن ها را کاهش دهد. یکی دیگر از خواص آن تنظیم رطوبت و افزایش حالت ارتجاعی پوست است.

پماد و لوسیون‌های ویتامین E تاثیر فوق العاده ای در بهبود و درمان زخم مقعدی دارند و به عنوان یک داروی موضعی می‌توانند به کاهش التهابات کمک کنند. در واقع این ماده با کمک به بازسازی سلول ها به درمان زخم شقاق کمک می‌کند. منابع دریافت این ماده شامل انواع آجیل، میوه ها، گوشت، جوانه گندم، دانه آفتابگردان و روغن زیتون می باشد. همچنین ویتامین E به شکل کرم و کپسول هم در داروخانه ها در دسترس است.

عکس درمان شقاق با کپسول ویتامین ای e

آیا ویتامین ای e روی هر زخم باز تاثیر میگذارد؟

کپسول های ویتامین ای E باعث بهبودی می شوند. پس از بهبود زخم و تشکیل پوست جدید، می توان آن را روی پوست استفاده کرد. دوزهای بالاتر ممکن است به بهبود سوختگی پوستی در قسمت های مختلف کمک کند. در صورت برنامه ریزی برای انجام عمل جراحی قبل از مصرف ویتامین E با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه درمان شقاق با لیزر

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای چگونه است؟

ماده ای شبیه روغن در داخل کپسول ویتامین ای وجود دارد که برای استفاده موضعی از این کپسول باید آن را تخلیه کنیم. به کمک سوزن یا قیچی این کار قابل انجام است. سپس روغن را به آرامی روی زخم ماساژ می دهیم. البته در صورتی که اطراف زخم تمیز نشده باشد، مالیدن این روغن سبب افزایش باکتری این ناحیه و بروز عفونت خواهد شد.

بنابراین قبل از این کار بهتر است ناحیه مقعد را تمیز کنید و سپس با یک دستمال نرم به آرامی روغن را روی زخم ماساژ دهید. همچنین لازم است تا بهبودی کامل بیماری، هر شب این کار را انجام دهید. استفاده همزمان از این روش به همراه حمام سیتز می تواند روند درمان را سریع تر کند.

در صورتیکه بعد از گذشت یک هفته تا ده روز هیچگونه بهبودی دیده نشد، لازم است به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از روش هایی مثل جراحی و درمان شقاق با لیزر بیماری شما را معالجه کنند.

7 دیدگاه دربارهٔ «درمان شقاق با کپسول ویتامین ای e ? + روش استفاده»

  1. دوستان این روش تاثیر گذاریش عالیه حتما هر شب انجام بدین خودون متوجه میشید که زخمتون هر روز بیشتر از روز قبل جمع میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا