درمان خانگی آبسه مقعدی

درمان خانگی آبسه مقعدی؛ بهترین روش درمان عفونت و ترشحات

ما درک میکنیم که قطعاً ابتلا به آبسه مقعدی تجربه خوبی نیست. شما هم نمی‌خواهید تشدید شده و بدتر شود. در نتیجه ممکن است روشهای درمان خانگی آبسه مقعدی را برای از بین بردن عفونت و ترشحات پیش بگیرید… این کار واقعا نتیجه میدهد یا غلط است؟

نگران نباشید زیرا درمان های خانگی مختلفی برای خلاص شدن از شر علائم آبسه مقعدی یا درمان خانگی عفونت مقعدی وجود دارد. که قرار است تمام آنها را به شما در ادامه از کلینیک مهنا معرفی کنیم.

آبسه پری آنال مجموعه ای از چرک در بافت اطراف مقعد و رکتوم است. این عارضه همچنین می تواند به شکل عمیق تر در کانال مقعد، نزدیک تر به روده بزرگ یا اندام های لگنی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: ابسه مقعدی چگونه درمان میشود

درمان خانگی آبسه مقعدی

عفونت کیست مویی و آبسه در لای باسن نزدیک مقعد

سایت پزشکی معتبر gastroenterology.smileshospitals.com بیان میکند؛ این توده های پر از چرک و عفونت که شرایط بدی دارند، معمولا نیاز به رسیدگی متخصص بیماریهای مقعدی دارد. در خانه صد در صد و قطعی با داروهای گیاهی قابل درمان نیست. اما میتواند به از بین بردن عفونت کمک کرده و علائم را نیز بهبود بخشد.

اما نکته امید بخش اینجاست که آبسه های مقعدی خفیف و کوچک ممکن است با روشهای خانگی قابل درمان باشند.

درمان عفونت مقعدی خانگی با عسل

میتوان گفت که عسل سالهاست به دلیل خواص ضد باکتری و ترمیم عفونت ها مورد استفاده است. میتوانید برای گرفتن نتیجه بهتر مقداری موم عسل طبیعی را تهیه کرده، آن را روی حرارت مستقیم آب کنید. سپس به مقدار مورد نیاز روی آبسه خفیف و عفونت آن بمالید. میتوانید برای اینکه عسل چسبنده روی زخم باکتری جذب نکند، روی آن را پانسمان کنید.

یادتان نرود که حتما قبل از مالیدن عسل، زخم را کاملا تمیز کنید.

درمان خانگی آبسه مقعدی با آلوئه ورا

اگر احساس سوزش یا التهاب دارید، میتوانید از آلوئه ورا برای تسکین آن استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم نسبت به مراحل زیر عمل کنید:

  1. از ژل آلوئه ورا خالص استفاده کنید. (این ژل را از خود گیاه آن استخراج کنید).
  2. ناحیه عفونت و آبسه را با یک صابون ارگانیک یا صابونی که مواد شیمیایی کمی دارد به خوبی بشویید.
  3. لایه نازکی از ژل را با کاردک روی آن بمالید و پانسمان کنید.
  4. اگر احساس سوزش بیشتری کردید، سریع با آب اثرات آن را بشویید.

درمان آبسه مقعدی با پیاز

آب پیاز می تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک ضعیف برای درمان عفونت و ترشحات کاربرد داشته باشد. میتوانید یک پنبه را به آن آغشته کرده و روی عفونت بمالید. همچنین به عنوان یک نوشیدنی مقوی میل کنید.

البته این نوشیدنی به هیچ عنوان جای آنتی بیوتیک های تجویزی پزشک را نمیگیرد.

زالو برای مکیدن عفونت 

بیشتر میتوان گفت که زالو خون کثیف در قسمت مقعد را مکیده و به تصفیه خون ناحیه کمک میکند. زالو همچنین می تواند باعث تزریق نوعی آنتی بیوتیک که در بزاق خود دارد، به پوست حساس مقعد و آبسه شود. این ماده به مرور زمان به خشک شدن عفونت از داخل و ترمیم بافت مقعد کمک میکند.

دمنوش بومادران

پرکاربردترین استفاده این دمنوش برای تنظیم هورمون های بدن است. دمنوش بومادران یا عرق بومادران به علت طعم تلخ و بوی نسبتا تندی که دارد، می تواند همراه با آب جوش و لیموی تازه میل شود. همچنین در صورتی که از این ترکیب لذت می برید، می توانید آن را با آلوئه ورا مخلوط کنید تا تاثیر آن را زودتر ببینید.

مصرف فیبر در رژیم غذایی

مصرف فیبر می تواند تاثیر مثبتی بر آبسه های رکتوم و سلامت کلی رکتوم داشته باشد. استفاده کافی از فیبر باعث جلوگیری از یبوست شده، که یک عامل خطر رایج برای ایجاد آبسه رکتوم است. همچنین فیبر به حرکات منظم روده کمک کرده و مدفوع را نرم می کند، دفع آن را آسان تر می کند و خطر زور زدن در طول اجابت مزاج را کاهش می دهد.

علاوه بر این، غذاهای غنی از فیبر همچنین می توانند باعث ترویج باکتری های سالم روده و بهبود سلامت کلی گوارش شوند. این تاثیرت می تواند با پشتیبانی از پاسخ ایمنی طبیعی بدن، به جلوگیری از عفونت هایی که ممکن است باعث ایجاد آبسه در مقعد بوده، کمک کند.

ادامه روشهای درمان خانگی آبسه مقعدی

حتی اگر در موقعیت نابه سامانی هستید که باید از روشهای خانگی استفاده کنید، باز هم پیشنهاد میکنیم که برای اطمینان از انجام روش درست، اول با پزشک مشورت کنید. برخی از روشهای خانگی وجود داشته که ممکن است به کاهش علائم و بهبودی کمک کند:

  • حمام سیتز گرم: خیساندن در آب گرم چند بار در روز می تواند به کاهش درد و تخلیه آبسه کمک کند.
  • ناحیه مورد نظر را تمیز نگه دارید: پس از اجابت مزاج به آرامی ناحیه آسیب دیده را با آب و صابون ملایم تمیز کنید تا از عفونت جلوگیری شود.
  • استفاده از مسکن های بدون نسخه: داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن کدئین برای تسکین درد و التهاب موثر هستند.
  • اجتناب از یبوست: یک رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید، مقدار زیادی آب بنوشید و برای جلوگیری از زور زدن در حین اجابت مزاج، از داروهای نرم کننده مدفوع استفاده کنید.
  • خودداری از نشستن طولانی روی سطوح سفت: سعی کنید از نشستن طولانی خودداری کنید زیرا می تواند علائم را بدتر کرده و بهبودی را به تاخیر بیندازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا