درمان بواسیر در طب سنتی

معجزه درمان شقاق در طب سنتی و داروهای گیاهی ترمیم فیشر

معجزه درمان شقاق در طب سنتی و داروهای گیاهی ترمیم فیشر چیست؟ عواملی نظیر ابتلا به یبوست مزمن و فشار بیش از اندازه هنگام دفع مدفوع می تواند به دیواره های اطراف مقعد آسیب برساند و باعث ایجاد ترک و شکاف های پوستی شود. به چنین وضعیتی اصطلاحا شقاق یا فیشر مقعدی می گویند.

درد و خونریزی مقعدی به دنبال دفع مدفوع دو نشانه ی اصلی شقاق هستند و طبیعی است هر چه عمق و طول ترک های پوستی ناشی از شقاق کمتر باشد علائم آن خفیف تر و درمان آن  سریع تر خواهد بود.  برای درمان شقاق در طب سنتی نسخه های زیادی وجود دارد که در ادامه با موثرترین روش های درمان گیاهی شقاق آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: شقاق چیست و چه علائمی دارد؟

درمان گیاهی شقاق یا فیشر

قبل از انتخاب درمان گیاهی مناسب برای شقاق یا فیشر مقعدی خود بهتر است ابتدا برای تشخیص قطعی مشکل خود نزد پزشک بروید تا به طور کامل شقاق شما را بررسی و وجود آن را تایید کند. سپس در صورتی که شقاق شما را از نوع خفیف تشخیص داد می توانید درمان گیاهی شقاق خود را در خانه آغاز کنید. درمان شقاق مقعدی با داروهای گیاهی و در طب سنتی زمانی نتیجه ی مثبتی در بر خواهد داشت که علائم و نشانه های شقاق شما در حد خفیف باشد در غیر این صورت شما نیاز به مداخلات پزشکی خواهید داشت و روش های درمان خانگی شقاق برای شما گزینه ی مناسبی نیست. در ادامه با چند روش اثربخش و فوق العاده موثر برای درمان گیاهی شقاق آشنا خواهید شد.

درمان گیاهی شقاق با روغن زیتون

اگر به دنبال درمان گیاهی شقاق خود هستید، روغن زیتون یکی از بهترین گزینه هایی است که برای درمان شقاق در طب سنتی به آن اشاره شده است. روغن زیتون حاوی مقادیر فراوانی از چربی های سالم است که کمک می کند سیستم روده های شما روان تر و دفع مدفوع آسان تر گردد. اگر به شقاق مبتلا شده اید یا از یبوست های مزمن رنج می برید بهتر است همراه وعده های غذایی خود روغن زیتون میل کنید. همچنین روغن زیتون سرشار از املاح مفیدی است که خاصیت ضد التهابی دارند و به کاهش درد و التهاب شقاق مقعدی کمک زیادی می کند.

بیشتر بخوانید: لیزر شقاق {درمان قطعی و سرپایی}

درمان گیاهی شقاق با روغن زیتون

روش دیگر استفاده از روغن زیتون به این صورت است که مقادیر مساوی از روغن زیتون، عسل و موم زنبور عسل را ترکیب کرده و آنها را تا جایی که موم زنبور عسل به طور کامب ذوب می شود حرارت دهید. سپس پس از سرد شدن کامل آن، ترکیب را به طور مستقیم بر روی ناحیه ی آسیب دیده استعمال کنید.

درمان شقاق با آلوئه ورا

برای درمان شقاق در طب سنتی روی آلوئه ورا تاکید فراوانی شده است. آلوئه ورا به احیای مجدد بافت های آسیب دیده ی پوست و تسکین درد و التهاب ناشی از شقاق کمک زیادی می کند. برای درمان گیاهی شقاق فقط کافیست برگ آلوئه ورا را باز کرده و ژل داخل آن را به طور مستقیم بر روی ناحیه ی آسیب دیده ی مقعد استعمال کنید. می توانید روزی چند بار از این روش درمانی استفاده کنید.

درمان گیاهی شقاق با آلوئه ورا

درمان شقاق با سرکه سیب

سرکه سیب یکی قوی ترین گزینه ها برای درمان گیاهی شقاق است که بارها به منظور درمان شقاق در طب سنتی به آن اشاره شده است. سرکه سیب برای درمان یبوست هم گزینه ای عالی است و به بهبود حرکات روده کمک زیادی می کند. از آنجایی که سرکه سیب دارای خواص ضدعفونی کننده ی بسیاری قدرتمندی است می توانید کمی آن را با آب رقیق کرده و مقعد  خود را با آن شستشو دهید. همچنین می توانید ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کرده و با کمی عسل میل نمایید. این ترکیب را روزی ۲ بار تهیه کرده و میل کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه درمان شقاق با لیزر

درمان گیاهی شقاق با سرکه سیب

درمان گیاهی شقاق با روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه ها برای درمان گیاهی شقاق است. خاصیت روان کنندگی این روغن می تواند به درمان و بهبودی سریع تر شقاق کمک زیادی کند. روزی ۲ الی ۳ بار روغن نارگیل را به طور مستقیم بر روی ناحیه ی آسیب دیده استعمال کنید تا به خوبی جذب شود. همچنین برای درمان شقاق در طب سنتی تاکید شده است که روغن نارگیل را در طول روز میل نمایید.

پوسته پسیلیوم

پوسته پسیلیوم یک مکمل فیبر طبیعی است که می تواند برای افرادی که مبتلا به شقاق مقعدی هستند مفید باشد. با افزایش مصرف فیبر، پوسته پسیلیوم می تواند به نرم شدن مدفوع، بهبود حرکات روده و کاهش فشار بر ناحیه مقعد کمک کند، که در نتیجه باعث بهبود شقاق مقعدی میشود.

در اینجا نحوه تاثیرات پوسته پسیلیوم برای درمان شقاق مقعدی آمده است:

  1. مدفوع را نرم می کند: پوسته پسیلیوم یک فیبر حجیم است که آب را در روده جذب کرده و مدفوع را نرم تر و راحت تر دفع می کند. مدفوع نرم کمتر باعث تحریک و آسیب بیشتر به شقاق مقعدی می شود.
  2. بهبود بخشیدن حرکات روده: مصرف فیبر کافی می تواند به تنظیم حرکات روده کمک کرده و از یبوست یا اسهال که می تواند شقاق مقعدی را تشدید کند، جلوگیری می کند. پوسته پسیلیوم می تواند به حرکات منظم و سالم روده کمک کند.
  3. کاهش فشار بر روده ها: یبوست و زور زدن در حین حرکات روده می تواند به ناحیه مقعد فشار وارد کرده و شقاق مقعد را بدتر کند. با ترویج مدفوع نرم تر و حرکات روده راحت تر، پوسته پسیلیوم می تواند فشار روی کانال مقعد را کاهش دهد.

برای استفاده از پوسته پسیلیوم برای شقاق مقعدی، رعایت این دستورالعمل ها مهم است:

  • با دوز کم شروع کنید و به تدریج افزایش دهید تا نفخ یا گاز معده نکنید.
  • پودر پوسته پسیلیوم را با آب یا آب میوه مخلوط کرده و بلافاصله بعد از دفع بنوشید.
  • برای جلوگیری از کم آبی بدن در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.
  • قبل از شروع هر مکمل جدید، با یک دکتر شقاق مشورت کنید، به خصوص اگر بیماری های زمینه ای دارید یا دارو مصرف می کنید.

درمان شقاق با روشهای طب سنتی

در طب سنتی، برای درمان شقاق از روش‌ های مختلفی استفاده می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از عصاره‌ های گیاهی: برخی گیاهان دارای خواص ضد التهابی و آرامبخش هستند که می‌ توانند برای درمان شقاق مؤثر باشند. برخی از این گیاهان شامل آلوئه ورا، نعناع، چای سبز، لوبیا سبز و زعفران هستند.
  • استفاده از روغن‌های طبیعی: روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن جوجوبا می‌توانند به عنوان یک روش طبیعی در درمان طب سنتی شقاق استفاده شوند.
  • تغذیه سالم: تغذیه سالم و متعادل با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌ تواند در بهبود و درمان شقاق مؤثر باشد.
  • ماساژ: ماساژ با استفاده از روغن‌ های طبیعی می‌ تواند در ناحیه زخم برای بهبود و درمان شقاق کمک کند.
  • استفاده از محصولات طبیعی: برخی محصولات طبیعی مانند عسل، گلاب و خاکشیر نیز می‌توانند در درمان شقاق مؤثر باشند.

10 دیدگاه دربارهٔ «معجزه درمان شقاق در طب سنتی و داروهای گیاهی ترمیم فیشر»

  1. سلام
    امروز که دارم این مطلب رو برای شما دوستان می‌نویسم بیشتر از یک ماه هستش که بعد حدود پنج سال درد و زجر و ناراحتی های شدید بواسیر و شقاق به لطف درمانی که برا شما میگم کاملا درمان شدم و دیگه خبری از درد های تیز و چاقو مانند زمان دفع و اسپاسمهای طولانی و شدید بعد از اون نیست
    در طی پنج سالی که با بیماری درگیر بودم هر نوع پماد و درمانی که فکرشو بکنید انجام دادم و واقعا که خیلی‌ها بی اثر و تعدادی هم با اثر کوتاه و ناکارآمد و زود گذر بودند
    از پمادهای ام جی ..رکتول ..آنتی فیشر ..آنتی همرویید یا حتی پماد دلتیازم که داروی تخصصی این بیماری هست و خیلی از شما اسمشو هم نشنیدید استفاده مردم که برخی بی اثر و برخی هم اثر درمان که نه ولی برای مدت کوتاهی درد رو از بین میبردند..
    این اواخر جایی خواندم داروی داخل کپسول ویتامین ای معجزه می‌کنه ..ویتامین ای آلمانی تهیه کردم و هر روز روزی یک نوبت مصرف کردم..برای مدت کوتاهی درد از بین رفت اما زائده داخل کامل مقعد سرجاش بود و ظاهراً خبری از درمان نبود..
    این اواخر دیگه درد رو پذیرفته بودم و به خودم قبولاندم که راهی برای درمان نیست پس فقط اونع ملین داروخانه ای یا حتی شیر ناشتا و انجیر و این چیزا می‌خوردم که فقط موقع دفع زجر نکشم که بازم با همه این حرفا درد بود گرچه کمتر
    تا اینکه معجزه درمان رو پیدا کردم …
    براتون میگم
    اینا رو اولش گفتم که فقط بدونید متوجه درد و ناراحتی شدید شما هستم ..میدانم بعضی شاید مصتعسل مانده آید
    وظیفم دونستم بیام براتون بگم تا شاید اگه حتی یک نفر خواند و با درمان پیشنهادی من نجات پیدا کرد دنیای برام ارزش داره ..
    این متن و دروس درمان کار آمد ..ارزان و راحت رو تو تمام سایت‌هایی که بتونم پیدا کنم می‌زارم تا شاید آدمای بیشتری نجات پیدا کنند
    خب بسه حالا برسیم به درمان…
    البته بگم این روش در مان تو یکی دوبار اول برای ده قیقه ابتدای استعمال کمی سوزش داره ..که می‌دونم در مقابل درد هایی که کشیدید چیزی نیست و طاقت میارید …
    دوستان درمان این مرض بد چیزی نیست جز سیر تازه و روغن حیوانی که البته هشتاد درصد درمان رو سیر انجام میده ..
    بله سیر تازه
    شاید باور نکنید اما به روشی که میگم مصرف کنید و بعد از یک هفته یا کمتر معجزه رو ببینید ..
    مورد من با تمام اون همه مزمن شدن تو یک هفته کاملا رفع شد
    الان دیگه زایده داخل کانال مقعد ندارم
    زمان بیماری همیشه بعد دفع احساس میکردم کارم رو کامل انجام ندادم که الان دیگه اون حس نیست ..خلاصه راحت راحت
    برید از سبزی فروشی یک کله سیر تازه بخرید
    هر شب قبل خواب یه حبه متوسط یا درشت رو جدا کنید ..با چاقوی تیز یه لایه کامل از روی جبه سیر بردارید طوری که عصاره سیر بتونه خارج بشه با روغن حیوانی مقعد رو چرب کنید و یک یا دو حبه سیر رو داخل کانال مقعد قرار بدید …بار اول و یا دوم حدود پنج دقیقه سوزش داره تحمل کنید و طوری بخوابید که دانه سیر از مقعد خارج نشه
    بهتون قول میدم ظرف نهایتا یک هفته خوب خوب بشید .
    اگه موفق بودید خوشحال میشم بهم ایمیل بزنید
    موفق باشید

  2. سلام به همه درد کشیدگان عزیز
    در مان خانگی بسیار مجرب رو براتون معرفی میکنم به امید بهبود همگی
    دوستان تخم طره وخرفه از عطاری تهیه و با هم اسیاب کنید ودر هر وعده غذایی یک قاشق غذا خوری سرخالی
    به همراه یک قاشق سماق بعد از غذا با یک لیوان اب میل کنید به امید خدا بعد ۲ روز خون ریزی تقطع میشه وظرف یک هفته بهبود کامل حاصل می گردد ضمنا میتوانید ویتامینe) (400 از داروخانه تهیه وبا سوراخ کردن ان مایع داخلش رو بروروی مقعد بمالید تا عمل دفع راهتر شده وروند بهبودی تسریع بشه

  3. درمان سنتی خونریزی مقعدی هنگام دفع مدفوع چی میتونه باشه دکتر؟ من خیلی اذیتم بخدا

  4. سلام لطفا یه داروی گیاهی برای خارش مقعد هم میگین من مقعدم خیلی میخاره مخصوصا بعد از اینکه دفع دارم

  5. سلام من پنج ساله یبوست و شکاف مقعد دارم که چند روزی هست حسابی زخم شده ولی خونریزی ندارم و فقط یبوست و شکاف مقعد دارم فقط سوزش و درد دارمهنگام اجابت مزاج شکمم همیشه سفته از هر ملینی هم که بگید استفاده کردم ظهر خوبه باز شب شکمم سفته فقط بعضی اوقات قرص ویتامین ای سوراخ میکنم و میزنم به محل شکاف یکم بهتر میشه ولی باز فردا موقع اجابت مزاج درد و سوزش دارم دیگه موندم چی بخورم و چیکار کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا